خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان:

مبارزه با ملخ در استان سمنان پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۵۰۴

کار مبارزه با ملخ در استان سمنان از اوایل اردیبهشت ماه در همه شهرستان ها شروع شد و این عملیات با مبارزه در سطح ۳۱۷۰ هکتار پایان یافت / سطح مبارزه با ملخ در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش قابل ملاحظه ای داشت.

ایلنا - سمنان: سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اتمام مبارزه با ملخ در مراتع، حاشیه باغ های درختان میوه و مزارع استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، عباس مشیریان سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: کار مبارزه با ملخ در استان سمنان از اوایل اردیبهشت ماه در همه شهرستان ها شروع شد و این عملیات با مبارزه در سطح ۳۱۷۰ هکتار پایان یافت.

وی افزود: شهرستان دامغان با ۹۲۰ هکتار، میامی با ۷۷۰ و سرخه با ۳۹۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده اند.

مشیریان بیان کرد: در سال جاری با حضور کارشناسان ۱۲ شبکه مراقبت و مشارکت بهره برداران کار مبارزه با ملخ های بادمجانی، بومی، مراکشی و ایتالیایی و به روش های طعمه پاشی، محلول پاشی و ulv(مه پاشی) و با استفاده از انواع سمپاش ها انجام شد.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یادآوری کرد: سطح مبارزه با ملخ در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش قابل ملاحظه ای داشت که با توجه به تجهیز شهرستان ها به ادوات مورد نیاز از جمله سمپاشی ۱۰۰ لیتری، تهیه و توزیع به موقع سموم، انجام مبارزه در کانون(محل تفریق تخم)، حضور شبکه های مراقبت با مشارکت بهره برداران و تاثیر شرایط آب و هوایی از جمله عوامل تاثیر گذار در کاهش سطح مبارزه در سال جاری بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز