خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اقامه نماز استان در بهزیستی:

فرهنگ نماز باید مانند فرهنگ عاشورایی مردمی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۶۹

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا، با تأکید بر نقش مردم در نهادینه کردن امور گفت: فرهنگ نماز باید مانند فرهنگ عاشورایی مردمی باشد.

اولین جلسه شورای فرهنگی با حضور دبیر ستاد اقامه نماز در محل اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ دبیر ستاد اقامه نماز استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج)، دعا برای ظهور منجی بشریت را ضروری دانست و گفت: هرآنچه را که مؤمنین برای ظهور از خدا می طلبند، در مضامین عالیه دعای عهد یافت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نماز در قرآن و احادیثاشاره و خاطرنشان کرد: در زکات هم بر نماز تأکید شده، حتی تجلی حج در نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان نماز را مقصد همه نیکی­ ها عنوان کرد که در همه جا باید عینیت داشته باشد.

فاطمی­ نیا با اشاره به آیه شریفه " إن الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر " یادآور شد: اگر به نماز اهمیت دهیم، شاهد کاهش بزه اجتماعی و ناهنجاری­ ها می شویم.

وی تأثیر آموزش را در مراحل آغازین کودکی و در مهدهای کودک دانست و افزود: ما راه را گم کرده و به اشتباه هزینه های آموزشی را در دانشگاه­ ها متمرکز نموده­ و شاهد نتیجه ۵ درصدی آموزشها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی­ نیا خانواده را رکن اساسی هر جامعه عنوان کرد و گفت: هجمه دشمن به سوی بنیان خانواده است و با تأسیس ۲۶۰۰۰ کانال ماهواره تمام زحمات و دستاوردهای جمهوری اسلامی را در معرض آسیب قرار می دهد که خانواده ها با یادگیری آموزش­ هایی در این خصوص می توانند از بروز آسیب­های گوناگون اجتماعی پیشگیری نمایند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان در پایان؛ بر مردمی کردن فرهنگ نماز همچون فرهنگ عاشورایی تأکید کرد و افزود: هرکجا هم صدایی، وحدت، یکدلی و خردجمعی حکم­ فرما بوده، امور فرهنگی ساماندهی شده و به موفقیت دست یافته ­ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز