خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی استان سمنان:

تنها راه نجات بناهای تاریخی، تغییر کاربری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۳۸

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: تنها راه نجات اماکن تاریخی در شهرها، تغییر کاربری برای احیاء و بهره برداری از این اماکن است.

ایلنا - سمنان: مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان تاکید کرد: این امر بدون شک بدون مشارکت مدیریت شهری و مردم میسر نمی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمدحسین بحرالعلومی گفت: بر این اساس، طرح شناسایی اماکن واجد ارزش تاریخی، مطابق با برنامه های صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و با مشارکت شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مالکان اماکن تاریخی در شهرهای استان در صورت ایجاد ارزش افزوده اقتصادی به تغییر کاربری لازم و احیاء و بهره برداری رغبت پیدا می کنند، افزود: این اداره کل در صدد گزینش اماکن تاریخی نمونه در هر شهر برای حمایت از مالکان است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در حال حاضر این اداره کل آماده واگذاری مدیریت خدمات بهره برداری از اماکن تاریخی قابل احیاء در استان از جمله خانه تدین و کاروانسراهای ایوانکی، دهنمک، دامغان و میاندشت است و به زودی شرایط واگذاری این اماکن اعلام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز