خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان؛

استان سمنان می‌تواند ۵۰۰ میلیاردتومان در صنعت توریسم درآمد داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۴۷

استاندار سمنان با اشاره به وجود پتانسیل بالای گردشگری در این استان، گفت: استان می تواند ۵۰۰ میلیارد تومان در صنعت توریسم درآمد داشته باشد.

استاندار سمنان در جلسه بررسی احیاء طرح‌های میراثفرهنگی شهرستان گرمسار در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به مزیت‌ها و پتانسیل بالا در بحثگردشگری و جغرافیای طبیعی اظهار داشت: استان سمنان می‌تواند ۵۰۰ میلیارد تومان در صنعت توریسم درآمد کسب نماید.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد وکیلی افزود: با وجود ۶۰۰ کیلومتر راه ترانزیتی، مجموعه متعدد میراثفرهنگی و تاریخی، اگر سرمایه گذاری مناسبی انجام پذیرد و هر زائر و مسافری که از استان عبور می‌کند یک ساعت توقف داشته باشد و ۱۰ هزار تومان خرج کند سرمایه و ارزش افزوده بالایی برای استان به دست خواهد آمد.
وی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت هتل داری در استان سمنان گفت: بسیاری از همایش‌ها و جشنواره‌های ملی و کشوری می‌تواند در استان اجرا شود.
استاندار سمنان گفت: میراثفرهنگی هویت ملی و شناسنامه ملی همه افراد است و هیچ کس نمی‌تواند در بحثحمایت و حفظ میراثفرهنگی کوتاهی کند چون آثار تاریخی و فرهنگی هویت گذشته و آینده ما تلقی می‌شود.
وکیلی با اشاره به ثبت ۳۲ هزار آثار تاریخی در کشور تصریح کرد: توجه و نگاه به میراثفرهنگی نیازمند باور ملی است و مردم ایران اسلامی فرهنگ دولت هستند و بر قدر و منزلت آثار گذشته واقفند.
وی با یادآوری اینکه آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی در کشور وجود دارد تصریح کرد: این آثار باید حفظ و نگهداری شود و مهم‌ترین وظیفه سازمان میراثفرهنگی، حفظ، احیاء و نگهداری آثار تاریخی و گرانبهای فرهنگی است.
استاندار سمنان، همچنین بر حفظ و احیاء سه طرح میراثفرهنگی غارنمکی، کارخانه قدیمی پنبه پاک کنی و مجموعه قصر بهرام گرمسار تاکید کرد و گفت: باید یک کمیته شامل فرماندار، سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و ترابری فراهم شود تا ضمن بازدید و بررسی کار‌شناسانه نظریه لازم برای ایجاد فرصت گردشگری به نحو مناسبی استفاده شود.
وکیلی همچنین در خصوص طرح احیاء کارخانه قدیمی پنبه کنی گرمسار برای ایجاد موزه تصریح کرد: در این رابطه در دو بخش باید تصمیم گیری کرد که بخش اول تشکیل جلسه توسط فرماندار با شورا و شهردار گرمسار جهت تعیین تکلیف فضایی که در محدوده میراثنیست برای ایجاد پارک برگزار شود و آن بخش که در اختیار میراثفرهنگی است باید احیاء و به بهره برداری برسد.
وی افزود: همچنین با تشکیل کارگروهی با مسئولیت فرماندار گرمسار و با حضور مدیر کل جهاد کشاورزی و میراثفرهنگی موارد مطروحه کارخانه پنبه پاک کنی بررسی و اعلام شود تا در جلسه شورای برنامه ریزی مصوبات کارگروه تصویب شود.
استاندار سمنان در خصوص بهره گیری از ظرفیت جذب توریست غار نمکی گرمسار هم در این جلسه گفت: در رابطه با بحثاین غار و استفاده از خاصیت نمک در بحثتوریسم درمانی باید کارگروهی با مسئولیت فرماندار گرمسار و با حضور میراثفرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی، مشاور مربوطه، صدا و سیما و صنعت و معدن تشکیل تا از زوایای مختلف بحثدرمانی، شکل و سیمای بهره برداری از معادن، نوع گردشگری و ایجاد جشنواره هنری بحثو تصمیمات لازم را برای ارائه در شورای برنامه ریزی ارائه کنند.
درویش امیری معاون امور حقوقی، مجلس و امور استانهای سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور هم در این نشست، با اشاره به طرح‌های میراثی و تاریخی شهرستان گرمسار اضافه کرد: در بحثغار نمکی آثار خوبی برای جذب گردشگر ایجاد شده است که باید در جهت بهره وری آن با ارائه یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و ایجاد راه دسترسی و برطرف کردن مشکلات آن تلاش شود.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های میراثفرهنگی در سطح استان بر برنامه ریزی لازم جهت احیاء و سرمایه گذاری مناسب در عرصه رشد و توسعه گردشگری برای ایجاد اشتغال تاکید کرد.
غلامرضا کاتب، مجموعه قصر بهرام، جاده عباسی و سنگفرشی موجود در این مجموعه را که در نزدیکی گرمسار واقع شده را فرصت خوبی برای بحثگردشگری دانست و افزود: مشکل اصلی این مجموعه راه دسترسی است که باید در این زمینه تلاش شود.
وی در خاتمه، وجود غار نمکی در گرمسار را یک پتانسیل برای جذب توریسم درمانی اعلام کرد و افزود: اگر این امکان به عنوان توریست درمانی احیاء و بهره گیری شود می‌تواند در سطح کشور و جهان جاذب توریسم و گردشگر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز