خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرک استان سمنان:

درآمدهای گمرکی استان در سالجاری 533 درصد رشد داشته است/ افزایش 23 درصدی صادرات

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۷۵۸

مدیر کل گمرک استان سمنان از رشد 23 درصدی صادرات استان در ده ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سعدالدین در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در 10 ماهه نخست سالجاری 243 هزارو 894 تن کالا به ارزش بیش از 97 ونیم میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است، افزود: این کالاها بیشتر شامل هیدروکسید سدیم، سیم و کابل، هیدروکربن سبک، سرب تصفیه نشده، کولر آبی، ظروف پلاستیکی، مواد شوینده، روغن تصفیه شده، ورق آلومینیوم، متیل استات، اسید سولفوریک، شیرخشک، گریس پایه کلسیم، کرک وپشم، نمک خوراکی رزین، ماشین لباسشویی، اسید کلریدریک، پرکلرین، کلسیم کلراید، کاشی و سرامیک پودر باریت، پارافین مایع و سیمان و.. است که به ۳۵ کشور جهان از قبیل کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، روسیه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، روسیه، کویت، پاکستان، ایتالیا، هند، ازبکستان، ارمنستان، ژاپن و... صادر شده است.

وی افزود: این کالاها از ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل  از نظر وزنی 3 درصد کاهش و از نظر ارزش۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سعدالدین اظهار کرد:  متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی ۴۰۰ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای افزایش ۲۷ درصدی می باشد که توسط 84 شرکت وطی 5 هزار و71  اظهار توسط گمرکات استان سمنان صادر شده است.

 مدیر کل گمرک استان سمنان میزان کالاهای ترخیص شده از گمرک استان طی ده ماهه نخست سالجاری را 22 هزار و 970 تن اعلام کرد و افزود: ارزش کالاهای وارداتی 76 میلیون و 631 هزارو 441 دلار بوده است.

سعدالدین بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل: قطعات منفصله خودرو، خاک سرب، ماشین آلات تولید، اجزا و قطعات ترانسفورماتورها، جوهر رنگ، مقره، نوار فلزی، تیغه کرکره برقی، ماژول و ورق سیلکونی، اتصالات سرسیم و... است که این کالاها  از ۲۶ کشور جهان از قبیل کشورهای: ترکیه،  چین،  آلمان، چک، امارات، ژاپن و... به این گمرک  وارد شده است.

وی افزود:  میزان واردات کالاها از ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی ۷.۱۱ درصد کاهش و از نظر ارزش ۷.۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز