خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

انرژی خورشیدی ظرفیتی بی نظیر در استان سمنان است /پیش بینی خرید ۱۱ تنور گازی و آبگرمکن خورشیدی در سالجاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۱۸۵

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان گفت: در صورت تخصیص اعتبار در سالجاری ۱۱ تنور گازی و آبگرمکن خورشیدی خریداری و در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا عبدوس با اشاره به اینکه ظرفیت استان سمنان از لحاظ استفاده از انرژی خورشیدی، بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: این استان به عنوان ششمین استان پهناور کشور و دارای ۴ اقلیم آب و هوایی،شرایط ویژه ای از لحاظ پوشش گیاهی،حیاط وحش و همچنین تعداد روزهای آفتابی دارد.

وی تغییر الگوی مصرف سوخت فسیلی  به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی کشور، کاهش فشار به عرصه های مرتعی و جنگلی، جلوگیری از قطع درختان و بوته ها و ممانعت از سوزاندن هیزم برای مصارف روزانه و تشویق روستاییان به استفاده از انرژی های پاک را یکی از پروژه های مهم اداره کل برشمرد و افزود: در این راستا  از ابتدای سال ۹۵ تا کنون ۲۷۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و ۲۳۵ دستگاه تنور گازی در ۲۳ حوزه آبخیز واقع در روستاها و مناطق سخت گذران، بطور رایگان توزیع شده است.  

عبدوس با بیان اینکه کربن یکی از عوامل آلودگی های محیط زیست است، گفت: برای تولید  انرژی های نو از منابع بدون کربن استفاده می شود و انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی پاک، ارزان، بی پایان و قابل ذخیره، یکی از عظیم ترین منابع انرژی در جهان است که نقش مهمی در حفاظت از عرصه های جنگلی و جلوگیری از تخریب منابع را دارد.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان با اشاره به اینکه در کشور ما بطور میانگین سالانه ۳۰۰ روز آفتابی وجود دارد، بیان کرد: استان سمنان به عنوان ششمین استان پهناور کشور با ۵۵ درصد نواحی بیابانی، ۳۸درصد مراتع و ۳.۶درصد جنگل و با توجه به واقع شدن در اقلیم خشک و بیابانی، نیاز به توجه ویژه ای جهت حفظ، احیا و نگهداری پوشش گیاهی دارد؛ به عنوان مثال گونه ای از بوته گَوَن در مراتع این استان وجود دارد که در صورت قطع شدن، با توجه به شرایط فعلی آب و هوایی و خشکسالی امکان رویش مجدد آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتباری برای خرید آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی وجود نداشته است، افزود: در سالجاری اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به این منظور  پیش بینی شده است که در صورت تخصیص اعتبار ۱۱ خانوار از دامداران و بهره برداران واجد شرایط از آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی به طور رایگان بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز