خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در حوزه گردشگری خبر داد؛

افزایش 9 برابری تعداد گردشگران از جاذبه های گردشگری استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۹۲۷

معاون گردشگری سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان،گفت: از ابتدای سال جاری تعداد گردشگران از جاذبه های استان 9 برابر افزایش یافته است.

به  گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی قاسم زاده معاون گردشگری سرمایه گذاری و تامین منابع میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، بیان کرد: در دوران کرونا بین سال‌های ۹۹ تا ۴۰۰ تعداد گردشگران به پایین ترین حد خود رسید به طوری که غیر قابل بررسی بود اما از ابتدای سال جاری این تعداد بیش از ۹ برابر رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد گردشگران رسمی و ثبت شده 43 هزار و 399 نفر و از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه مجموعاً 372 هزار و 244 نفر بوده است که در اقامتگاه های موقت، تاسیسات گردشگری و تاسیسات اقامتی وا بسته به وزارت آموزش و پرورش اقامت کرده و از جاذبه‌های تاریخی،  فرهنگی، توریستی، مذهبی و موزه‌ها بازدید کرده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه تعداد گردشگران خارجی رسمی و ثبت شده از ابتدای سال جاری یک هزار و ۹۰۰ نفر بوده است،گفت: آمار گردشگران داخلی و خارجی بر اساس آمار رسمی می باشد و با احتساب آمار غیر رسمی، احتمال افزایش وجود دارد.

معاون گردشگری سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: آورده اقتصادی گردشگران با توجه به آمار رسمی در دوره پس از کرونا و از ابتدای سال جاری تا دهم دی ماه برای گردشگران داخلی 3هزار و 750 میلیارد ریال برآورد می‌شود که این رقم با احتساب آمار غیر رسمی غیر ثبتی قابل افزایش است؛ همچنین آورده گردشگران خارجی در این مدت مبلغ دو هزارو 850 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: دشت آفتابگردان و شقایق های کالپوش،چشمه علی، جنگل و آبشار نام نیک، جنگل دشت شاد، منطقه گردشگری پرور، کویر گرمسار، آبگرم سرخه، جنگل اولنگ، کاروانسراها و اوپرت پربازدید ترین مناطق گردشگری استان بوده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز