خبرگزاری کار ایران

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار؛

گردهمایی خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان سمنان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۹۴۲

آیین گردهمایی خبرنگاران خانه مطبوعات استان سمنان با حضور تعدادی از مدیران و جمعی از خبرنگاران عضو خانه مطبوعات از شهرستان های مختلف استان در مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، صدیقه قدم مدیر عامل خانه مطبوعات استان سمنان روز خبرنگار را فرصت مغتنمی برای بررسی معضلات و مسائل صنفی اقشاری برشمرد که در طول سال روایتگر مشکلات سایر اقشار جامعه هستند و اظهار امیدواری کرد مسئولان بتوانند تا حد امکان دغدغه های این قشر را حل و فصل کنند.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان سمنان در تشریح عملکرد چند ماهه خود، اظهار کرد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی و عیدانه، پیگیری و شارژ اینترنت خبرنگاران، معرفی خبرنگاران متقاضی برای دریافت وام های قرض الحسنه و تسهیلات بانکی، انعقاد تفاهم نامه جهت استفاده از خدمات رفاهی، واریز هدایای نقدی، پیگیری مسکن و واکسن خبرنگاران و برگزاری دوره های آموزشی مجزا برای خبرنگاران شهرستان های مختلف به منظور ارتقاء سطح علمی و حرفه ای خبرنگاران از جمله این اقدامات است.

در ادامه تعدادی از خبرنگاران شهرستان های مختلف به نمایندگی از سایرین به بیان برخی از مسائل و مشکلات حرفه ای و صنفی این قشر پرداختند.

نبودِ ساز و کار مناسب برای ورود افراد به حرفه خبرنگاری، پاسخگو نبودن برخی مدیران میانی به خبرنگاران و رعایت نکردن شان خبرنگاری توسط این افراد، تاکید بر لزوم رتبه بندی اصحاب رسانه، مشکلات بیمه و معیشت، چالش تایید نشدن خبرنگاران توسط مدیران مسئول برای عضویت در خانه مطبوعات و سامانه جامع رسانه های کشور، نبودِ امنیت شغلی، اینترنت خبرنگاری، شکایت از خبرنگاران و رسانه ها توسط دستگاه های اجرایی ازجمله مواردی بود که نمایندگان جامعه خبری استان، خواستار رسیدگی به آنها شدند.

فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این آئین با بیان اینکه تا کنون 80 هزار نفر عضو سامانه جامع رسانه های کشور شده اند، گفت: از سال آینده دولت  از افرادی حمایت می کند که عضو این سامانه باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت هزینه 5 نفر از بیمه شدگان هر رسانه را می پردازد، افزود: این فرصت خوبی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز