خبرگزاری کار ایران

حریم پیرعلمدار دامغان آزادسازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۳۸

سرپرست اداره کل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از آزادسازی تمامی حریم اطراف برج تاریخی پیرعلمدار دامغان خبر داد.

ایلنا - سمنان: سرپرست اداره کل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از آزادسازی تمامی حریم اطراف برج تاریخی پیرعلمدار دامغان خبر داد. سرپرست اداره کل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: باقی مانده زمین و باغچه در حریم پیرعلمدار دامغان به تملک اداره کل میراثفرهنگی استان در آمد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمد طاهریان گفت: دو دانگ باقی مانده زمین و باغچه وراث«محمد تسلیمی» در حریم پیرعلمدار دامغان با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال به تملک سازمان میراثفرهنگی درآمد.

وی افزود: با توجه به خرید و تملک چهار دانگ از زمین و باغچه وراثتسلیمی در سالهای گذشته و مشاعی بودن زمین، باقی مانده زمین توسط اداره کل میراثفرهنگی استان سمنان تملک شد.

طاهریان گفت: خرید و تملک خانه و زمین‌های اطراف حرائم و آثار تاریخی و فرهنگی در راستای حفاظت از آثار و جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز و تخریب آثار صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تاکید کرد: با توجه به آزادسازی و تملک زمین اطراف حریم این بنای تاریخی، زیباسازی و تبدیل زمین اطراف برج پیرعلمدار به پارک محله به عهده شهرداری دامغان است.

برج پیر علمدار، یکی از نمونه‌های بسیار ارزشمند معماری قرن پنجم ایران است که ۱۳ متر ارتفاع دارد و قطر داخلی آن ۵/۴ متر است.

این برج در محله خوریا نزدیک مسجد دامغان و در خیابان شهید مطهری(ایستگاه) واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز