خبرگزاری کار ایران

ابتکاری جدید در حوزه آموزش سلامت

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۳۳۶

آموزش سلامت آن بخش از مراقبت های بهداشتی است که بر تأثیر عوامل رفتاری بر سلامت تکیه نموده و با مردمی آغاز می‌شود که سالم بوده و علاقمند به توسعه معیارهای سلامت فردی و اجتماعی هستند و به آنها در گسترش شیوه‌های زندگی مؤثر در حفظ و ارتقای سلامت کمک می کند.

به گزارش ایلنا، آموزش سلامت ترکیبی از تجارب یادگیری تسهیل‌کننده اتخاذ داوطلبانه رفتار سالم است که منجر به تأمین، حفظ و ارتقای سلامت شده و ترکیبی از حمایت های آموزشی، ساختاری اقتصادی و محیطی برای تعالی رفتار سالم است.

آخرین تعریف از آموزش سلامت:  فرآیندی است که بین اطلاعات بهداشت و رفتار بهداشتی پلی برقرار می‌ کند و در فرد ایجاد انگیزه می نماید تا اطلاعات موجود را به دست آورده و بکار ببندد و از رفتارهای مضر دوری و عادات و رفتارسودمند در خود ایجاد نماید برای اینکه خود را سالم نگاه دارد.

ارتقاءسلامت در مقطع کنونی از یکسو به میزان طراحی و اجرای مداخلات آموزش سلامت مبتنی بر شواهد و برنامه های توانمندسازی مردم و جوامع در جهت حفظ سلامت خود و از سوی دیگر به جلب مشارکت لایه های مختلف جامعه با برنامه های نظام سلامت و تامین محیطهای حمایت کننده سلامت در قالب توسعه آموزش سلامت همگانی در کانون های مختلف اجتماعی بستگی دارد.

یکی از مهمترین حیطه های آموزش سلامت، آموزش به مادران و مراقبین کودک است که در صورت رفع صحیح نیازهای اطلاعاتی این افراد و کمک به تسهیل فرایند پرورش فرزندان دلبندشان، قادر خواهیم بود به خانواده ها در راستای برطرف کردن دغدغه های سلامت و تربیت کودکانشان قدم برداریم. با توجه به وسعت اطلاعات مورد نیاز برای مادران و برخی باورهای نادرست و غیر علمی در مواجهه با نوزاد (به ویژه در مورد مادرانی که فرزند نخست خود را بدنیا می آوردند) ضرورت آموزش نکات کلیدی در مورد مراقبتهای روزمره و نحوة برخورد با مشکلات شایع دوران نوزادی حس میشود. از طرفی آگاهی مادر از نحوة برخورد صحیح با مشکلات نوزاد و چگونگی ارائه مراقبت‌های ضروری در این دوران میتواند در بالا بردن اعتماد به نفس مادران در نگهداری از نوزاد و برطرف نمودن بسیاری از باورها و سنتهای غلط در این زمینه تأثیر بسزایی داشته باشد.

ابتکاری جدید در حوزه آموزش سلامت

در این راستا جناب آقای دکتر شافرهت از متخصصین بنام اطفال در کشور با همکاری گروهی قصد پیاده سازی اپلیکیشنی جامع در خصوص این نوع آموزش‌ها و سایر خدمات مربوط به نوزاد و کودک را دارد. این اپلیکیشن شامل کاملترین پکیج‌های آموزشی (پزشکی،روانشناختی) ویژه والدین و سایر امکانات کاربردی در خصوص رشد و مسائل روانشناختی کودک است  و برای تهیه محتوا‌های آن از متخصصین آن حوزه استفاده شده است. امید است در عصری که تکنولوژی با سرعت فزاینده‌ای در حال نفوذ به تمامی عرصه های زندگی افراد است، ما نیز شاهد استفاده بهینه و حداکثری از پتانسیل‌های این موج در کشورمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز