خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

روحانیون، بهداشت و پیشگیری را در مجامع و تریبون‌ها تبلیغ کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۸۵

تلاش دولت تامین رفاه و آسایش مردم است و جهت‌گیری دولت مناطق محروم و کم برخوردار است.

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح همزمان خانه‌های بهداشت سراسر کشور که در روستای زرندین از توابع شهر نکا در استان مازندران برگزار شد، گفت: هم اکنون هزار خانه بهداشت به طور همزمان در نقاط مختلف کشور افتتاح و بهره برداری می‌شود و هزار خانه بهداشت دیگر نیز طی ۶ ماهه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا؛ سیدحسن هاشمی گفت: به برکت انقلاب و شهامت‌ها و رشادت‌های رزمندگان و خون شهدای بزرگوار، کارهای بزرگی در کشور انجام شده و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بعد از انقلاب در کشور هستیم و امیدوارم این حرکت جهادی ادامه پیدا کند و مردم نیز جز این انتظار دیگری ندارند.

وی به موفقیت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور در بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در پیش از انقلاب کمبود پزشک در کشور داشتیم ولی در حال حاضر بهترین متخصصین و فوق متخصصین در اقصی نقاط کشور مشغول ارائه خدمات به هم وطنان هستند.

مناطق محروم، مهم‌ترین جهت گیری دولت

وزیر بهداشت با بیان اینکه مهم‌ترین هدف دولت خدمت به مردم است، تصریح کرد: تلاش دولت تامین رفاه و آسایش مردم است و جهت‌گیری دولت مناطق محروم و کم برخوردار است.

هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: این اقدامات با همت مردم و حمایت دولتمردان و سیاستگذاران به خصوص مجلس صورت گرفته است و امیدواریم تلاش‌هایی که در این حوزه شروع شده است با سرعت بیشتری طی شود و باعثرضایتمندی مردم عزیز کشورمان شود.

استفاده از متخصصین بومی در مناطق محروم

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کمبود پزشک نداریم، گفت: در سال‌های آینده از نظر وجود پزشک و پزشکان متخصص در همه نقاط کشور وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد و برنامه ویژه‌ای برای پذیرش دانشجو و استفاده از نیروهای بومی داریم چرا که معتقدیم مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم را نمی‌توان با پول و زور حل کرد.

هاشمی همچنین از توزیع مکمل‌ها در مراکز بهداشتی درمانی برای کودکان، زنان باردار و دانش‌آموزان خبرداد و افزود: اقدامات خوب و ارزشمندی در این زمینه از زمان اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفته است.

بهره‌مندی ۱۰ میلیون نفر از حاشیه نشینان از خدمات بهداشتی درمانی

وزیر بهداشت با اشاره به وجود ۱۰ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور گفت: این افراد از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی درمانی برخوردار نیستند که در حال حاضر تعداد ۲ میلیون نفر از حاشیه‌نشین‌ها ساماندهی شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف ۷ تا ۸ ماه آینده بقیه حاشیه‌نشینان نیز از خدمات بهداشتی درمانی بهره‌مند شوند.

هاشمی با تاکید بر اینکه پیشگیری و بهداشت مقدم بر درمان است و هزینه آن نیز کمتر است، با اشاره به حضور روحانیون در آیین بهره‌برداری همزمان ۱۰۰۰ خانه بهداشت، گفت: انتظارمان از روحانیون عزیز این است که در تمام مجامع و تریبون‌ها بهداشت و پیشگیری را تبلیغ نمایند.

وزیر بهداشت حمایت‌های دولت و رئیس جمهور در حوزه بهداشت و امنیت غذایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت از موضوع روغن پالم نیز حمایت جدی کرد و به دستور رئیس جمهور ۳۰ درصد واردات روغن پالم کاهش یافت.

سلامت؛ مهم‌ترین دغدغه دولت

هاشمی یادآور شد: هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم تا این اندازه از حوزه سلامت حمایت نکرده است.

وزیر بهداشت حوزه سلامت و محیط زیست را یکی از دغدغه‌های مهم و جدی دولت عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند مسیر سلامت، پیشرفت و ترقی را طی کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که باید مورد توجه مسئولین باشد عدالت و عدالت در سلامت است و آحاد مردم باید بتوانند از حداقل امکانات بهداشتی درمانی بهره‌مند باشند.

وزیر بهداشت ضمن ابراز خرسندی از افتتاح همزمان ۱۰۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور، همزمان با سی‌و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این دولت، تمام خانه‌های بهداشت نوسازی، مراکز بهداشتی درمانی بازسازی و تمام خانه‌های بهداشتی نیمه‌کاره ساخته خواهد شد.

هاشمی اظهار امیدواری کرد گسترش شبکه‌های بهداشتی درمانی از روستا‌ها به شهر‌ها تسری یابد.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر روستا‌ها از وجود شبکه‌های بهداشتی درمانی بهره‌مند هستند اما تصمیم داریم شبکه‌های بهداشتی درمانی را پس از روستا‌ها به شهرهای ۵۰ هزار، ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ هزار نفر و سپس کلانشهر‌ها گسترش دهیم و این مهم‌ترین اقدامی است که حوزه بهداشت و پیشگیری را به سرانجام مطلوب خواهد ‌رساند. /

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز