خبرگزاری کار ایران

آقاجانی مطرح کرد:

اجرای برنامه پسماند مهمترین شاخص‌ اعتبارسنجی بیمارستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۳۲

در حال حاضر ۹۰ درصد بیمارستان‌های کشور این پروتکل را رعایت می‌کنند و مشکل مابقی بیمارستان‌ها در این خصوص نیز مرتفع خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: صدور پروانه فعالیت بیمارستان ها منوط به اجرای پروتکل‌های مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص پسماندهای بیمارستانی است.

به گزارش ایلنا، محمد حاجی آقاجانی در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن بیان این مطلب گفت: وزارت بهداشت در طی یک دهه گذشته اقدامات مهمی را درخصوص پسماندهای بیمارستانی انجام داده است و براساس تعهد سازمانی خود، اعتبار بخشی بیمارستان‌ها و صدور پروانه فعالیت آنها را منوط به اجرای پروتکل مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص پسماندهای بیمارستانی نموده است.

معاون درمان با بیان این که در حال حاضر ۷ هزار سنجه و شاخص برای اعتباربخشی در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین این شاخص‌ها رعایت بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی است که اگر بیمارستانی این شاخص را رعایت نکند پروانه صدور فعالیت برای بیمارستان صادر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد بیمارستان‌های کشور این پروتکل را رعایت می‌کنند و مشکل مابقی بیمارستان‌ها در این خصوص نیز مرتفع خواهد شد.

آقاجانی افزود: در حال حاضر یک هزار دستگاه اتوکلاو در بیمارستان‌های کشور وجود دارد و تعدادی از پرسنل نیز درخصوص پسماندهای بیمارستانی فعالیت می‌کنند.

گفتنی است: تفاهم نامه همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست در راستای ارتقاء وضعیت مدیریت فاضلاب­های بیمارستانی و پسماندهای پزشکی، شیمیایی و دارویی ناشی از مراکز بهداشتی، درمانی، کلینیک­ها و مطب­ها در کشور صبح امروز به امضای دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست رسید

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز