خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

تشکیل تیم ویژه برای بررسی علمی ریزگردها در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۶۱

باید تیم ویژه ای برای کار علمی در زمینه منشا آلودگیها تعیین شود تا ساز و کار مقابله با ریزگردها بصورت علمی فراهم شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بایدتیم ویژه ای برای بررسی علمی ریزگردها در خوزستان تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشستی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری بلا فاصله تشکیل جلسه داد و پس از آن من به نمایندگی از دولت برای بررسی این موضوع خدمت مردم خوزستان رسیده ام.

هاشمی در ادامه اضافه کرد: باید تیم ویژه ای برای کار علمی در زمینه منشا آلودگیها تعیین شود تا ساز و کار مقابله با ریزگردها بصورت علمی فراهم شود.

وی گفت: در عین حال اقدامات کوتاه مدت و آنی از جمله نصب تجهیز سیستم هشدار دهنده اعلان بروز گرد و غبار، برقراری تسهیلات و امکانات حمل و نقل برون استانی برای مردم، توسعه خدمات درمانی به مردم و توزیع ماسک باید انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار خوزستان سه کمیته آموزشی، اطلاع رسانی و امداد رسانی در این زمینه تشکیل داده است از تلاش وی در زمینه پیگیری آلاینده ها تشکر کرد و گفت: دولت نگاه ویژه ای به این موضوع دارد و هیچگونه مشکل اعتباری برای مقابله با پدیده ریزگردها ندارد هر چند باید صرفه جویی در همه امور را در دستور کار داشته باشیم.

در این نشست نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به عزم فوری دولت برای رفع این آلایندگی در کوتاه مدت تاکید کردند و خواستار کنترل منشا آلایندگی و ایجاد مانع اساسی نسبت به انتشار گرد و غبار و نیز حفاظت فردی تشدند.

نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین برای ایجاد مانع اساسی در زمینه انتشار آلایندگی، طرح توسعه کشاورزی و ایجاد فضای سبز، جلوگیری از آب سد معشوره و سیمره، کاشت نهال و مالچ پاشی، مدیریت آب و جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های دز تاکید کردند.

برخی از آنان برای ماندگاری نخبگان خواستار پرداخت حق بدی آب و هوای کارکنان، عملیاتی کردن لایحه ۳ درصد درآمد خالص نفت و تقدیم آن به مجلس و کاهش مالیات بخش خصوصی فعال استان شدند.

نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین با برشمردن آثار زیانبار گرد و غبار روی سلامت مردم، بخشهای اقتصادی از جهات کاهش محصولات کشاورزی و نیز صنعت گردشگری خواستار پیش بینی و پرداخت خسارت از سوی دولت شدند.
آنان نسبت به تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانها برای ارائه خدمات بهنگام و مجانی درمانی به بیمارستان تنفسی تاکید کردند.

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: مطالبات مردم بر حق است و وظیفه ما است که برای فراهم ساختن حد اقلهای زندگی و تسهیلات شهروندان تلاش کنیم.

عبدالحسن مقتدایی از اهتمام نمایندگان مردم خوزستان نسبت به پیگیری مسایل زیست محیطی استان تشکر کرد و افزود: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای برای حل مسایل زیست محیطی استان دارد.

وی افزود: در فاصله سه ساعت با آقای رییس جمهوری و معاون وی تماس تلفنی در زمینه آلایندگی خوزستان داشتم.

مقتدایی گفت: خسارتهای بازار، کشاورزی و کارکنان از بابت ریزگردها قابل پیگیری است و حد اقل در سال ۹۵ باید ردیف بودجه ای گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز