خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۷۶

در کنار افزایش این ظرفیت، رده‌های کمک پرستاری و بهیاری نیز باید به مجموعه اضافه شود تا بخشی از خدمات مربوط به مردم توسط آنها انجام گیرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرفیت دانشکده های پرستاری کشور برای پذیرش دانشجو به علت نیاز دو برابری بخش های مراکز درمانی به خدمات پرستاری، افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، محمد میرزابیگی گفت: در کنار افزایش این ظرفیت، رده‌های کمک پرستاری و بهیاری نیز باید به مجموعه اضافه شود تا بخشی از خدمات مربوط به مردم توسط آنها انجام گیرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: هم اکنون ۱۷۵ دانشکده پرستاری با ۵۰ هزار دانشجو در کشور فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ دانشمند برتر جهان اسلام دو تن از رشته پرستاری انتخاب می شوند به وجود پژوهش های گسترده در رشته پرستاری اشاره کرد و گفت: این رشته دارای اعضای هیات علمی شاخصی است.

راه‌اندازی معاونت پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی در مراحل پایانی

میرزابیگی ادامه داد: درمان، بهداشت و آموزش از اهداف وزارت بهداشت است که نشان می دهد این سه بخش در کشور، متولی دارد اما مراقبت مردم که جزء بسیار مهمی است، متولی مشخصی ندارد.

وی افزود: معاونت پرستاری وزارت بهداشت در تلاش است که با ایجاد معاونت مراقبت و پرستاری در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، گامی موثر در پیشگیری، درمان و بازتوانی مردم بردارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه اندازی معاونت پرستاری در دانشگاه ها را اقدام خوبی خواند و گفت: مراحل تشکیل این معاونت ها به خوبی طی شده و در حال نهایی شدن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز