خبرگزاری کار ایران

رقابت قرآنی داوطلبان هلال احمر در جشنواره «نجوای آسمانی هلال»

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۴۴

شناسایی افراد قرآنی داوطلب جمعیت و ارتباط دادن آنها با خانه‌های داوطلب می‌تواند در پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و نیکوکارانه داوطلبی، جمعیت هلال احمر را یاری رساند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: از امروز رقابت قرآنی داوطلبان هلال احمر در نخستین جشنواره «نجواهای آسمانی هلال» به صورت ملی در خانه‌های داوطلب سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایلنا، فرحناز رافع با اشاره به اینکه معاونت جذب و سازماندهی این سازمان با همکاری دفتر محترم نمایندگی ولی فقیه در جمعیت، متولی برگزاری جشنواره قرآنی نجواهای آسمانی هلال است، گفت: شناسایی افراد قرآنی داوطلب جمعیت و ارتباط دادن آنها با خانه‌های داوطلب می‌تواند در پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و نیکوکارانه داوطلبی، جمعیت هلال احمر را یاری رساند.

وی ادامه داد: موضوع اشاعه فرهنگ داوطلبی و ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه چندین سال است که در جمعیت هلال احمر مطرح شده است که به دنبال آن خانه‌های داوطلب در ۴۰۰۰ نقطه از کشور در سطح شهرها و روستاها تأسیس شد. یکی از کارکردهای این خانه‌ها ورود پیدا کردن به مسائل اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب مسابقات و کلاس‌های آموزشی است.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره نجواهای آسمانی هلال بر آن است تا با نهادینه ساختن فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در فعالیت‌های عام المنفعه جمعیت هلال احمر و نیز تبیین و ارائه روش نوین برپایی نظام ارائه خدمات داوطلبانه مبتی بر آموزه‌های قرآنی و اعمال مدیریت قرآنی، الگویی جدید و متفاوت برای همه شئون زندگی داوطلبان فراهم آورد.

رئیس سازمان داوطلبان افزود: مخاطبان این جشنواره قرآنی، جامعه پر افتخار اعضا و داوطلبان جمعیت می‌باشند که در پی انتشار فراخوان جشنواره فوق و ارتباط با دبیرخانه جشنواره در یکی از رشته‌های قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مسابقات این جشنواره ابتدا به صورت شهرستانی، بعد استانی و در نهایت با انتخاب نفرات برتر از هر استان به صورت کشوری خواهد بود، به علاوه در این دوره از رقابت‌ها، ۶ شرکت کننده از هر استان(سه نفر از خواهران و ۳ نفر از برادران داوطلب جمعیت) در رده سنی ۲۹ سال به بالا حضور می‌یابند و با اعلام نظر داوران بین المللی در نهایت به ۹ نفر از برگزیدگان، جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی کمک هزینه سفر عمره مفرده را به عنوان جوایز این جشنواره اعلام کرد و افزود: به نفرات اول تا سوم هر یک از رشته‌ها به ترتیب مبلغ ۱ میلیون تومان، ۵۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص مرحله کشوری این مسابقات گفت: میزبانی مسابقات کشوری این جشنواره در دو حوزه خواهران و برادران در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و اختتامیه آن به صورت کشوری همزمان هجدهم دیماه شب ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) خواهد بود.

محمد گل فشان ضمن ابراز امیدواری در این خصوص که در سال‌های آتی، این جشنواره در ابعاد گسترده تر و برای تمامی اعضای جوان، امدادگر و داوطلب علاقمند به کلام وحی الهی برگزار شود، ادامه داد: که نتایج و اختتامیه این مسابقات همزمان با برگزاری جشن مهرورزی و امید به مناسبت میلاد مسعود حضرت رسول اکرم(ص) در استان قم برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز