خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سندی مبنی بر وجود هگزان در روغن‌های وارداتی نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۹۴

استفاده اصلی هگزان به‌عنوان حلال برای استخراج روغن گیاهی از دانه‌هایی شبیه سویا است که باید فیلتر شده و از مواد غذایی خارج شود اما این عمل انجام نشد و روغن‌ها آلوده هستند.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو در واکنش به خبر آلوده بودن روغن‌های وارداتی به حلال شیمیایی هگزان، هر گونه آلودگی این روغن‌ها را رد کرد.

«حسین رستگار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا به اهمیت چگونگی ورود این روغن‌ها به کشور اشاره کرد و افزود: وجود این روغن‌ها را تایید نمی‌کنیم و می‌گوییم در این زمینه باید سند وجود داشته باشد.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو تصریح کرد: اگر ادعایی در این زمینه است باید به سازمان غذا و دارو به عنوان متولی به صورت کتبی اطلاع داده شود تا در صورت صحیح بودن این موضوع سازمان در صدد مقابله با آن برآید، زیرا مسئله اصلی و مهم برای این سازمان برطرف کردن درد جامعه است.

وی افزود: نباید با انتشار اخباری که هنوز به اثبات نرسیده است، به تشویش اذهان عمومی پرداخت.

رستگار ادامه داد: اگر کسی ادعایی مبنی بر وجود هگزان در روغن‌های وارداتی دارد، باید با اسناد و مدارک این موضوع را مطرح کند.

این مقام مسئول سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اگر واقعا قرار است کاری انجام شود، ابتدا باید مورد بررسی قرار گرفته و صرف اینکه مردم از آن مطلع شوند، کافی نیست.

رستگار افزود: اگر این موضوع صادق باشد، بهتر است از طریق سازمان دارو به‌ عنوان متولی این امر اعلام شود که معتبرتر است.

وی در خاتمه گفت: قطعا در صورت تایید موارد تخلف، موضوع بررسی و از طریق قوه قهریه با آن برخورد خواهد شد و خود سازمان پاسخگو خواهد بود.

لازم به ذکر است، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در حاشیه مراسم دهکده دیابت به خبرنگار ایلنا از آلودگی ۹۵درصدی روغن‌های وارداتی کشور به «هگزان» خبر داده بود.

«رسول خضری» گفته بود استفاده اصلی هگزان به‌عنوان حلال برای استخراج روغن گیاهی از دانه‌هایی شبیه سویا است که باید فیلتر شده و از مواد غذایی خارج شود، اما این عمل انجام نشده و روغن‌ها آلوده هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز