خبرگزاری کار ایران

ربیعی در مراسم افتتاح مرکز رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای؛

هدف گام سوم برنامه تحول سلامت، بازرسی جامعه پزشکی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۶۰

این مرحله از طرح تحول سلامت توسط انجمن‌های علمی تخصصی و جامعه پزشکی تایید شده و مسئولیت اجرای آن به عهده خود آنهاست. در این میان دولت فقط نقش هماهنگ کننده و نظارت را به عهده دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای(سامانه تلفنی ۱۶۹۰) گفت: هدف گام سوم از برنامه تحول سلامت صیانت از جامعه پزشکی است نه کنترل و بازرسی از این جامعه.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، «علی ربیعی» اظهار داشت: گام سوم از برنامه تحول سلامت، اتفاق مهمی را رقم زده و آن افزایش جلب رضایتمندی مردم است.

ربیعی ادامه داد: افزایش رضایت پزشکان و انجمن ‌ای علمی و تخصصی، بیمارستان های خصوصی و دولتی از اجرای کتاب جدید تعرفه سلامت، در کنار رضایت دولت و مردم، طرح تحول سلامت را تبدیل به طرحی ماندگار خواهد کرد.

به گفته وی در واقع هدف گام سوم از برنامه تحول سلامت صیانت از جامعه پزشکی است نه کنترل و بازرسی از این جامعه و جای تاسف دارد اگر تابلوی این جامعه خدوم که محرم مردم هستند، با چند خطای کوچک و بزرگ خدشه دار شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: این مرحله از طرح تحول سلامت توسط انجمن‌های علمی تخصصی و جامعه پزشکی تایید شده و مسئولیت اجرای آن به عهده خود آنهاست. در این میان دولت فقط نقش هماهنگ کننده و نظارت را به عهده دارد.

وی تاکید کرد: هنجارهای جامعه پزشکی باید بر اساس قانون مداری و اخلاق مداری باشد و خودکنترلی توسط این جامعه، به اجرای هر چه بهتر گام سوم طرح تحول سلامت کمک خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنانش اذعان کرد: پزشکان، دولت و مردم سه ضلع این جامعه هستند و گام سوم برنامه تحول سلامت نباید منجر به نگرانی کسی شود. تنها کسانی باید نگران باشند که رفتارهای ناهنجار دارند.

وی تصریح کرد: من با تمام توان حقوقی و شخصی برای اجرای این طرح در کنار وزیر بهداشت هستم و امیدوارم بتوانیم با اجرای هرچه بهتر آن دولت یازدهم را سرافراز کرده و یک طرح ماندگار را در جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز