خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

افراد داخل قرنطینه شترهای آلوده به کرونا تحت مراقبت‌های پزشکی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۸۳

این حیوانات که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، تحت شرایط ویژه‌ای نگهداری می‌شوند و حتی افرادی که در قرنطینه مسئول رسیدگی از حیوانات آلوده به ویروس هستند نیز با تحت نظارت و مراقبت‌های پزشکی هستند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه نمونه‌برداری‌های انجام شده از شترهای وارداتی، ابتلا به ویروس کرونا را در بدن احشام مورد نمونه برداری تایید می‌کند، گفت: در این زمینه جای نگرانی نیست زیرا این حیوانات در سیستان و بلوچستان در قرنطینه نگهداری می‌شوند.

«داریوش جهان‌پیما» با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: این حیوانات که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند حداقل تماس را با افراد را داشته و تحت شرایط ویژه‌ای نگهداری می‌شوند، حتی افرادی که در قرنطینه مسئول رسیدگی از حیوانات آلوده به ویروس هستند نیز با هماهنگی‌های سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت تحت نظارت و مراقبت‌های پزشکی هستند.

وی در خصوص افرادی که در داخل قرنطینه با شتر‌ها در ارتباطند، افزود: امکانات قرنطینه مناسب است و با مکاتباتی که با وزارت بهداشت داشته‌ایم نیز رعایت بهداشت فردی کارگران شاغل در قرنطینه‌های این دام توسط وزارت بهداشت کنترل شده و با آزمایشات دوره‌ای که حین کار از افراد می‌گیرند، آنها نیز تحت مراقبت و کنترل هستند.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی افرود: در گردهمایی مسقط و عمان که چندین کشور در آن حضور داشتند، مطرح شد که انتقال ویروس از انسان به انسان صورت می‌گیرد ولی انتقال ویروس از حیوان به انسان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی دام(OIE) شتر و خفاش به‌‌عنوان مخزن انتقال بیماری به انسان است که این نیاز به مطالعه دارد و باید احتیاط کرد.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: از مواردی که افراد به آن مبتلا شده‌اند یک مورد انتقال ویروس از حیوان به انسان داشتیم و در دیگر موارد ابتلا افراد آلوده تماسی با دام نداشته و به‌ واسطه تماس با افرادی که مسافرتی به کشورهای خاورمیانه داشته‌اند به ویروس آلوده شدند و همان‌طور که از نام بیماری مرس پیداست معنای این بیماری یعنی(سندرم تنفسی خاورمیانه) که مختص کشور خاورمیانه است.

وی در خصوص وضعیت شترهای آلوده به کرونا ویروس در کشور گفت: بر اساس توصیه‌ سازمان‌های جهانی همچون سازمان بهداشت جهانی و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در موارد قابل اخطار بیماری باید دام را در قرنطینه قرار نگهداشت تا نمونه‌های آزمایشی آن منفی شده و علائم آن در حیوان از بین برود و زمانی که حیوان سالم شد، برای کشتار ارسال می‌شود و پخت گوشت این حیوان نیز هیچ تهدیدی برای انسان نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز