خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی واحد پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با ایلنا:

پیوند عضو از مرگ قلبی در کشور کلید می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۲۸

تا دو و نیم ساعت پس از مرگ قلبی قابلیت برداشت ارگان وجود دارد / با برداشت ارگان از مرگ قلبی شاید بیش از ۹۰ درصد افرادی که در لیست انتظار هستند، شانس ادامه زندگی را داشته باشند.

معاون فرهنگی واحد پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری از برگزاری دوره‌های برداشت ارگان‌های حیاتی از مرگ قلبی خبر داد و گفت: قرار است تا دو سال آینده برداشت ارگان از افراد مرگ قلبی با نام DCD در کشور صورت گیرد.

امید قبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه برداشت ارگان از سه طریق صورت می‌گیرد، گفت: یکی از این روش‌ها که در کشور ما رایج است و پیشرفت خوبی نیز در آن داشتیم، برداشت ارگان از افراد مرگ مغزی است.

وی افزود: روش دیگر با نام DCD پیوند از مرگ قلبی است یعنی افرادی که کاملا فوت کرده‌اند و باید خاکسپاری شوند، این روش در اروپا و امریکا انجام می‌شود که ما نیز دوره‌های آن را گذرانده‌ایم و بناست طی یکی، دو سال آینده در کشور صورت گیرد.

قبادی تصریح کرد: روش بعدی پیوند از فرد زنده است که شامل کلیه، بخشی از ریه و کبد، از والدین به فرزندان است.

وی با بیان اینکه مدل ایرانی شبکه فراهم‌آوری اعضا طراحی و زیرساخت‌های آن انجام شده است، گفت: بناست ۹ قطب پیوند در کل کشور تاسیس شود و تمام پیوند‌ها در این ۹ قطب صورت بگیرد.

به گفته معاون فرهنگی واحد پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری همچنین ۴۸ مرکز فراهم‌آوری(برداشت ارگان) نیز در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی واحد پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: پیوند اعضا ۸ ارگان حیاتی از جمله کلیه، قلب، ریه، کبد، لوزالمعده و روده باعثنجات هشت نفر می‌شود و در مرگ مغزی اهدای یک تا ۴۳ نسج شامل پوست، استخوان و… باعثارتقای زندگی یک تا ۴۳ نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا دو و نیم ساعت پس از مرگ قلبی قابلیت برداشت ارگان وجود دارد، گفت: اگر به DCD(برداشت ارگان از مرگ قلبی) برسیم شاید بیش از ۹۰ درصد افرادی که در لیست انتظار هستند، شانس ادامه زندگی را داشته باشند.

به گفته وی مقدمات این کار از سه ماه پیش انجام شده است، و پس از تایید وزیر بهداشت از دو ماه دیگر کار‌ها شروع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز