خبرگزاری کار ایران

ایران در تولید واکسن مننژیت خودکفا شد

کد خبر : ۱۸۴۲۹۹

«این محصول دامی که از عصاره های گیاهی تشکیل شده است در سلامت طیور و دام ها نقش موثر و بسزایی را ایفا خواهد کرد.»

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد، نخستین محصول گیاهی دامی سها جیسا وارد بازار می شود.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر؛ ˈحسام الدین مدنیˈ با بیان اینکه برنامه های مفصلی برای تقویت و ارتقای سطح کیفی و کمی شرکت دارویی سها جیسا تدوین و طراحی شده است، افزود: این محصول دامی که از عصاره های گیاهی تشکیل شده است در سلامت طیور و دام ها نقش موثر و بسزایی را ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در گذشته خوراک دامی از مواد شیمیایی وارداتی تشکیل شده بود اما با ورود این محصول گیاهی به چرخه بازار، در آینده شاهد تحولات خوبی در این مسیر خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به اینکه محصولات دیگری از جمله دو محصول گیاهی - انسانی در دست تولید است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر زمینه برنامه ریزی برای تولید این محصولات در دستور کار است و امیدواریم تا اواخر تابستان این محصول هم وارد بازار خواهد شد.

*** کیفیت سرنگ های تولیدی سازمان تدارکات

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی درباره کیفیت سرنگ های تولیدی سازمان تدارکات نیز گفت: در حال حاضر و به گواه مردم و کارشناسان سرنگ های تولیدی سازمان تدارکات پزشکی بهترین سرنگ های موجود در بازار است.

دکتر مدنی افزود: بر اساس تحقیقات پایشی که چندی پیش تیم کارشناسی سازمان تدارکات پزشکی در سطح جامعه پزشکی انجام داد، مشخص شد که محصولات سازمان تدارکات پزشکی و از جمله سرنگ های تولیدی آن در سطح بیمارستان ها از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

*** خودکفایی در تولید واکسن مننژیت

وی در پایان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سال آینده بتوانیم در تولید واکسن مننژیت به خودکفایی برسیم و دیگر نیازی به واردات این واکسن نداشته باشیم، افزود: بستر های لازم برای تحقق این مهم در حال فراهم شدن است و این امید می رود با حمایت های مسئولان در تولید واکسن مننژیت به خودکفایی دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز