خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

پرداخت هزینه‌ های بستری کودکان کار در بیمارستانهای دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۰۵۰

۹۵ درصد هزینه‌های بستری کودکان کار و خیابانی و خانواده‌هایشان در بیمارستانهای دولتی پرداخت می شود / امیدوارم به عنوان مسئول سلامت کشور بتوانیم بخشی از دینمان را برای کمک به این قشر ادا کنیم.

وزیر بهداشت، از تقبل پرداخت ۹۵ درصد هزینه‌های بستری کودکان کار و خیابانی و خانواده‌هایشان در بیمارستانهای دولتی در مراسم جشن کارنامه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در مراسم جشن کارنامه که همه ساله از سوی جمعیت امدادی دانشجویی - مردمی امام علی(ع) به منظور تشویق دانش آموزان ممتاز خانواده‌های محروم برگزار می‌شود، گفت: امیدوارم به عنوان مسئول سلامت کشور بتوانیم بخشی از دینمان را برای کمک به این قشر ادا کنیم و در مورد ۵ درصد بقیه هزینه‌های بستری نیز در صورت تشخیص جمعیت امدادی، کل هزینه از طرف دولت پرداخت می شود.

وی افزود: برای ارائه خدمات درمانی به این کودکان می توانیم در استانهای مختلف و در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و نیز تهران بیمارستان های معین را تعریف کنیم که مخصوص بستری کودکان کار و خیابانی و خانواده هایشان باشد و موظف به پذیرش این کودکان و خانواده های آنان باشند.

وزیر بهداشت در ادامه با معرفی دکتر ایازی به عنوان قائم مقام خود در امور مشارکتهای اجتماعی سازمانهای مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت، به وی تاکید کرد: به نحو ویژه‌ای در رفع مشکلات درمانی و بهداشتی کودکان کار و خیابانی اقدام کنید.

هاشمی با اشاره به اینکه حرکتهای دانشجویی همواره منشأ خیر و تغییر و تحول در جامعه بوده‌اند، افزود: امیدواریم این دانشجویان بتوانند در این مسیر هم انرژی شان را متمرکز کنند و همچنان که در طول این سالها به بخش کوچکی از کودکان کار و خیابانی خدمت کرده اند بعد از این نیز بتوانند با عزم و اراده قویتر به این گروه از جامعه خدمت رسانی کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از این قشر وظیفه دولت است، افزود: اگرچه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی تلاش می کنند تا بتوانند مشکلات این قشر از جامعه را حل کنند و باید این تلاش‌ها مضاعف شود اما به نظر می رسد انجمن ها و خیریه‌های مردمی می توانند خیلی کمک کنند تا بتوانیم با مشکلات و آسیب های اجتماعی به نحو معقولانه‌ای برخورد کنیم و خدمات مناسبی را به آنها ارائه دهیم.

وزیر بهداشت در پایان خطاب به مسئولان جمعیت امدادی دانشجویی - مردمی امام علی(ع) گفت: به عنوان نماینده یا سفیر شما در هیات وزیران، مشکلات شما را گزارش و پی گیری می کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز