خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان انتقال خون:

اهداکنندگان خون پیشگام تحولات اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۷۲

با وجود تکنولوژی های پیشرفته امروزی، امکان کنترل صددرصدی خون های اهدایی به جهت عاری بودن از ویروس های قابل انتقال از طریق خون وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون به نقش اهدای داوطلبانه خون در تحولات اجتماعی اشاره کرد و گفت: اهداکنندگان خون، پیشگام تحولات اجتماعی هستند.

به گزارش ایلنا، «علی اکبر پورفتح الله» اهدای خون فرد داوطلب را اقدامی بدون چشمداشت دانست که هیچ درخواستی برای عمل نیک خود ندارد بلکه فقط نجات جان دیگری را مبنای رفتار داوطلبانه خود قرار می دهد.

وی افزود: با این تعریف، اهداکننده خون صادقانه به سوالات پزشک مشاور پاسخ می دهد و این خود تضمین ارزشمندی برای سلامت فرآورده های خونی تولید شده است، چون با وجود تکنولوژی های پیشرفته امروزی، امکان کنترل صددرصدی خون های اهدایی به جهت عاری بودن از ویروس های قابل انتقال از طریق خون وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمعیت اهداکنندگان خون به عنوان ظرفیت های اجتماعی عملگرا بهره می برند

وی با اشاره به انجام طرح موفق «۲۵ در ۲۵» برای مهار شیوع بیماری ایدز در کشورهای آفریقایی، خاطر نشان کرد: آموزش رفتار سالم اجتماعی به منظور اهدای خون سالم در بین جوانان آفریقایی باعثشد نرخ ۲۷ درصدی شیوع «اچ آی وی» در این کشورها به نرخ ۵ درصدی در زمان کنونی برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز