خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات:

سن استعمال دخانیات به ۱۳ سال رسیده است

کد خبر : ۱۷۲۳۶۸

براساس بررسی‌ از ۶ ندامتگاه مشخص شد تمام کسانی که در ارتباط با اعتیاد زندانی بودند صددر صد سیگاری هستند.

رئیس هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: سن شروع به استعمال دخانیات نزدیک ۲۰سال بود که الان به نزدیک ۱۳ سال تقلیل پید اکرده است.

به گزارش خبرنگارایلنا، آیت الله معین شیرازی در همایش روز جهانی دخانیات که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: روزانه در ایران ۳۰ میلیارد تومان سرمایه که بیشتر هم از قشر غیر مرفه و پایین جامعه است در قالب مصرف سیگار دود می‌شود که سالی ۱۱ هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی تصریح کرد: ۵.۲تا ۳ برابر این مبلغ حدود ۴۰هزار میلیارد تومان صرف علاج بیماریهای ناشی از استعمال دخانیات می‌شود.

رئیس هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات باابرازتاسف از سن پایین آمدن استعمال دخانیات گفت: متاسفانه درکشور سن شروع به استعمال دخانیات نزدیک ۲۰سال بودکه الان به نزدیک ۱۳ سال تقلیل پید اکرده است.

شیرازی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته از ۶ ندامتگاه گفت: براساس این بررسی‌ها مشخص شد تمام کسانی که در ارتباط با اعتیاد زندانی بودند صددر صد سیگاری هستند.

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با استعمال دخانیات بهترین قانون را داریم، افزود: مجلسی که این قانون را تصویب کرده موظف است بر اجرای آن نظارت کند و جداً این موضوع را از مجلس خواستاریم..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز