خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام پزشکی کشور:

موسسات رادیولوژی به مراکز تخصصی تشخیصی - درمانی تبدیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۱۳

طی یک تحقیق مقایسه‌ای روی نظام تعرفه‌ای رادیولوژی در ایران، کشورهای همسایه و نیز سه کشور امریکا، آلمان و ایتالیا مشخص شد، تنها در بخش «ام آر آی» تعرفه‌ها در ایران یک دهم کشورهای غربی و کمتر از نصف افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق است.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: امروزه نقش موسسات رادیولوژی فرا‌تر از صرف تصویر برداری است و با روند پیشرفت‌های تکنولوژی در این حوزه به زودی شاهد آن خواهیم بود که موسسات رادیولوژی اعم از دولتی و خصوصی در سراسر کشور به مراکز تخصصی تشخیصی – درمانی تبدیل شوند.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی عصر روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی امین کنگره رادیولوژی ایران با اعلام این مطلب افزود: خروج مراکز تصویر برداری از نقش سنتی و متعارف کنونی و رسیدن به مرزهای تعالی سبب می‌شود که این مراکز بتوانند، بسته‌ای از خدمات تشخیصی، درمانی و مداخله‌ای را به مراجعان ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه درگیری‌های اقتصادی چند سال اخیر مراکز رادیولوژی مانع توسعه تکنولوژیک این مراکز نشده است، یادآورشد: ضروریست در تعرفه خدمات تخصصی رادیولوژی بازنگری صورت پذیرفته، دانش و مهارت رادیولوژیست‌ها در نظام تعرفه گذاری لحاظ شود.

منصور فاتحی دبیرعلمی انجمن رادیولوژی ایران نیز در این کنگره با تاکید بر فشار‌های اقتصادی روی رادیولوژیست‌ها طی چند سال اخیرگفت: به دلیل ارزبری حوزه رادیولوژی این رشته بیشترین آسیب‌ها را از تحریم‌ها و نوسانات ارزی دیده است.

وی ادامه داد: طی یک تحقیق مقایسه‌ای روی نظام تعرفه‌ای رادیولوژی در ایران، کشورهای همسایه و نیز سه کشور امریکا، آلمان و ایتالیا مشخص شد، تنها در بخش «ام آر آی» تعرفه‌ها در ایران یک دهم کشورهای غربی و کمتر از نصف افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق است.

فاتحی با هشدار نسبت به اینکه در صورت اصلاح نشدن تعرفه‌های درمانی، شاهد افت کیفی در بخش رادیولوژی کشور خواهیم بود، تصریح کرد: در این صورت مردم بیشترین زیان را خواهند دید و ضروری است، نسبت به واقعی شدن تعرفه‌های درمانی هر چه سریع‌تر اقدام شود.

وی با تاکید بر حذف فیلم از رادیولوژی کشور یادآور شد: این اقدام نخست نیازمند دیجیتالی شدن مراکز رادیولوژی در کشور است که با تعرفه‌های کنونی روند آن کند شده و در گام بعدی می‌بایست، زمینه‌های لازم را برای به کارگیری رادیولوژی دیجیتال در مطب‌های پزشکان از طریق تجهیز این مطب‌ها به کامپیو‌تر فراهم آورد.

لازم به ذکر است سی امین کنگره رادیولوژی ایران که از روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد تا روز جمعه ۲۶ اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز