خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در حاشیه جشن سلامت:

علاقمندان به نشان دادن بی‌علاقگی به یارانه نقدی، انصراف دهند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۰۹

«باید کاری کنیم که آنچه اتفاق می افتد به کام مردم شیرین بیاید و فکر کنند دولت و نظام در انجام وظایف خود نهایت تلاش را می‌کنند. / در مورد ممنوعیت واردات دارو، این موضوع به یک شوخی بیشتر شبیه است.»

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این امکان وجود دارد افرادی که علاقه مند هستند که بی علاقگی خود را به یارانه نقدی نشان بدهند می توانند از دریافت یارانه اعلام انصراف کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن قاضی زاده هاشمی درحاشیه جشن بهار سلامت و رسانه ها که در مرکز همایشهای صداوسیما برگزار شد، به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: باید کاری کنیم که آنچه اتفاق می افتد به کام مردم شیرین بیاید و فکر کنند دولت و نظام در انجام وظایف خود نهایت تلاش را می‌کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم افقهای روشنی را برای مردم با لطف و همراهی همه دست اندرکاران به خصوص رسانه ها در آینده رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه اکثریت قریب به اتفاق مردم در فاز دوم یارانه ها ثبت نام کرده‌اند، افزود: باید به مردم این حق را بدهیم زیرا نظر دولت هم این بود که مردم در این زمینه آزادانه اعلام نظر کنند.

وزیر بهداشت افزود: در موضوع یارانه ها هدف دولت این بود که قانون اجرا شود.

هاشمی درباره تجمیع بیمه‌ها نیز گفت: تجمیع بیمه ها ضروری است و امیدواریم امسال این مطالبه عمومی محقق شود.

وی همچنین درمورد اختصاص ده هزار میلیارد تومان به نظام سلامت گفت: اگر قرار است در حوزه سلامت قولی به مردم داده شود این قول را مردم باید از زبان خود من بشنوند.

افزایش ۴۹ درصدی تعرفه‌های پزشکی هنوز در دولت طرح نشده

وزیر بهداشت در مورد رشد ۴۹ درصدی تعرفه پزشکی در بخش دولتی در سال ۹۳ گفت: در مورد تعرفه ها هیات وزیران تصمیم می گیرند و هنوز این مسئله درهیات وزیران مطرح نشده است.

وی همچنین در مورد ممنوعیت واردات دارو نیز گفت: این موضوع به یک شوخی بیشتر شبیه است زیرا باید به سمت توانمند شدن پیش برویم و با توجه به اینکه ۵۰درصد از مواد اولیه دارویی از خارج وارد می شود باید سعی کنیم این وابستگی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با صحبت کردن مشکل حل نمی شود گفت: برنامه های متعددی در زمینه دارو داریم و بخشی از داروها ساخته و به بهره برداری می رسند.

وی افزود: هر دارویی ساخته شده در داخل که اثر بخشی آن برای ما مسلم شود واردات آن بدون هیاهو حذف می شود.

وی افزود: قرار است به این سمت برویم که وقتی مردم به مراکز درمانی مراجعه می کنند ۱۰درصد بابت بستری و ۳۰درصد بابت سرپایی پرداخت کنند و در ۳ الی ۴ ماه آینده به این مهم نائل خواهیم شد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت غرامت از شرکت مریو در موضوع واردات خون آلوده گفت: به انجمن هموفیلی ایران این اختیار را خواهیم داد که به نمایندگی از دولت این موضوع راپیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز