خبرگزاری کار ایران

رئیس هفتمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی خبرداد:

اعتبار بخشی به ۲۱۰ آزمایشگاه در استان‌های تهران و البرز

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۷۳

از اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خرداد ماه کار اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها آغاز می‌شود و طی چندماه آینده به پایان می‌رسد.

رئیس هفتمین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از اجرای اعتبار بخشی ۲۱۰ آزمایشگاه تشخیص پزشکی استان‌های تهران و البرز به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بهزاد پوپک درنشست خبری هفتمین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که ظهر امروز برگزار شد، گفت: استانداردهای آزمایشگاه‌ها که برگرفته از بالا‌ترین استانداردهای بین المللی است ۵ سال پیش ابلاغ شد.

وی افزود: حدود دو سال و نیم پیش تمامی آزمایشگاه‌ها براساس این استاندارد‌ها ممیزی شدند و تمدید پروانه آزمایشگاه‌ها منوط به کسب امتیاز لازم این استاندارد‌ها شد.

پوپک افزود: وزارت بهداشت با همفکری انجمنهای علوم آزمایشگاهی قرار است صورت تازه‌ای به تجهیز آزمایشگاه‌ها به بالا‌ترین استاندارد‌ها بدهد که براین مبنا اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها طراحی شده است.

وی به همکاری انجمن‌های علوم آزمایشگاهی با آزمایشگاه مرجع سلامت به منظور اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: طبق دستور العمل صادره سه انجمن فعال در این حوزه؛ انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی، انجمن متخصصین علوم آزمایشگاه بالینی ایران و انجمن آسیب‌شناسی نظام نامه‌هایشان را تنظیم و همچنین روش اجرایی ممیزی و اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها را تعریف کرده‌اند.

پوپک خاطر نشان کرد: آزمایشگاه مرجع به هر یک از این انجمن‌ها اسامی ۷۰آزمایشگاه را در استان تهران و البرز اعلام کرده است که کار ممیزی و اعتبار بخشی آن‌ها را انجام دهند وگزارشهای نتایج اعتباربخشی را به آزمایشگاه مرجع سلامت ارسال کنند.

وی با تاکید برا ینکه اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها از سوی انجمنهای ذکر شده بانظارت آزمایشگاه مرجع سلامت انجام خواهد شد، افزود: از اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خرداد ماه کار اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها آغاز می‌شود و طی چندماه آینده به پایان می‌رسد.

پوپک با تاکید برا ینکه اعتبار بخشی به هیچ یک از آزمایشگاه‌ها تحمیل نمی‌شود، افزود: همه آزمایشگاه‌ها به دنبال بهبود وضعیت خود هستند وبا اعتبار بخشی نقایص آن‌ها مشخص ودر نتیجه راهکار‌ها برای رفع این نقایص تعریف می‌شود که در‌‌نهایت منجر به بهبود وضعیت آزمایشگاه‌ها خواهدشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز