خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در اجلاس سراسرس کمیته امداد:

پرداخت ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی می‌توانست طبقات محروم را توانمند سازد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۴۸۹

«با شیب کمی که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خواهد داشت اکنون پول زیادی به دولت نخواهد رسید. / یکی از تجربه‌های غلط ما توزیع سبد کالا بود که به دلیل تبعیض آمیز بودن آن بازخورد خوبی نداشتیم.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین روز از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: قصد داریم اعتبار دفترچه‌ها را به بیش از سه برابر افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در اجلاس سراسری اعضای شورای مرکزی کمیته امداد با تاکید بر اینکه جامعه باید به سمت حمایت از محرومین برود، گفت: تصویری که از هدفمندی یارانه‌ها به وجود آمده است افزایش قیمت حامل‌های انرژی است در حالی که این طرح گسترده‌تر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرورت هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: پایین نگه داشتن قیمت حامل‌های انرژی به فقر و نابرابری دامن زده و فساد ایجاد می‌کرد. اما در عین حال شاهد بودیم که واقعی ساختن قیمت حامل‌های انرژی و توزیع یارانه نقدی بود تاثیری در کاهش فقر وبی عدالتی نداشت و دولت را به ورشکستگی می‌رساند.

وزیر کار با اشاره به تبعات فاز اول هدفمندی یارانه‌ها از جمله کاهش تولید و تهدید بیست هزار شغل، گفت: در شیوه جدیدی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، امیدوارم به نحوی با مردم به خوبی صحبت کنیم که افراد یارانه خود را اهدا کنند و بر اساس یارانه‌های اهدایی مردم بنا داریم که با سیاست امنیت غذایی، حمایت تولید؛ سلامت و اشتغال سرمایه گذاری کنیم.

ربیعی افزود: ۴۲ هزار میلیارد تومانی که به عنوان یارانه نقدی در بین مردم پخش شد می‌توانست، تحول بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد کند و به توانمند سازی طبقات محروم کمک کند

ربیعی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل گفت: با شیب کمی که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خواهد داشت اکنون پول زیادی به دولت نخواهد رسید.

ربیعی گفت: یکی از تجربه‌های غلط ما توزیع سبد کالا بود که به دلیل تبعیض آمیز بودن آن بازخورد خوبی نداشتیم.

وزیر کار تصریح کرد: در بحثبیمه نیز بنا داریم اعتبار دفترچه‌ها را به بیش از سه برابر برسانیم. شش میلیون افرادی هستند که فاقد هر گونه دفترچه بیمه هستند وامیدواریم که بتوانیم تحت پوشش قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز