خبرگزاری کار ایران

۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه در تهران:

بیست و دومین کنگره سالیانه انجمن جراحان کودکان ایران برگزار می شود

کد خبر : ۱۵۷۳۱۵

موارد نقص تکاملی در قسمت کولورکتال دستگاه گوارش در نوزادان از شیوع نسبتا بالایی برخوردار است و برخی از این نوزادان که با مقعد بسته به دنیا می آیند درمانشان بصورت مرحله ای صورت گرفته و سیر طولانی دارد.

ایلنا: رییس انجمن جراحان کودکان ایران از برپایی بیست و دومین کنگره سالیانه این انجمن با محوریت بیماری های تکاملی و اکتسابی روده بزرگ(کولورکتال) در کودکان طی روزهای ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، " احمد خالق نژاد طبری " با اعلام این خبر افزود: در این کنگره مباحثی از قبیل آپاندیسیت در کودکان، پولیپ ها و تومورهای ناحیه روده بزرگ، خونریزی های قسمت تحتانی دستگاه گوارشی در کودکان و… مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کولورکتال در اصطلاح پزشکی به ناحیه ابتدای روده بزرگ تا انتهای این روده که همان مقعد است، اطلاق می شود، اظهار داشت: از آنجایی که بیماری های تکاملی و اکتسابی این ناحیه نسبتا شایع است، موضوع بیست و دومین کنگره سالیانه انجمن جراحان کودکان ایران به بیماری های کولورکتال اختصاص یافته است.

خالق نژاد گفت: موارد نقص تکاملی در این قسمت از دستگاه گوارش در نوزادان از شیوع نسبتا بالایی برخوردار است و برخی از این نوزادان که با مقعد بسته به دنیا می آیند درمانشان بصورت مرحله ای صورت گرفته و سیر طولانی دارد.

وی اضافه کرد: از آنجا که ۳۰ درصد نوزادان دچار این اختلال مبتلا بی اختیاری در دفع مدفوع هستند، این موضوع به یکی از مباحثکنگره امسال اختصاص یافته است. همچنین سایر اختلالات در روده بزرگ، نقص عصبی روده بزرگ که سبب اختلال در حرکت روده و ایجاد یبوست مزمن در کودکان می شود از دیگر مباحثی است که طی چهار روز این کنگره مورد بحثو تبادل نظر متخصصان قرار می گیرد.

رییس انجمن جراحان کودکان ایران یادآور شد: بیماری های التهابی روده از قبیل کولیت اولسروز، بیماری کرون، آپاندیسیت، خونریزی های قسمت تحتانی دستگاه گوارش در کودکان و سایر بیماری های ناحیه مقعد از دیگر مباحثی است که قرار است در بیست و دومین کنگره سالیانه انجمن جراحان کودکان ایران ارایه شود.

وی با اشاره به اینکه دوره زمانی پس از تولد تا قبل از سنین بلوغ دوره کودکی به حساب می آید، اظهار داشت: از آنجا که ۴۰ درصد جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند و کشور ما دارای جمعیت جوانی است، انجمن جراحان کودکان ایران هر سال یک موضوع را به عنوان موضوع محوری کنگره خود انتخاب می کند که موضوع کنگره امسال به نقص تکاملی روده بزرگ از زمان جنینی یا بیماری های اکتسابی مانند بیماری های التهابی، آپاندیسیت و عفونت اطراف مقعد که کودک پس از تولد بدان
دچار می شود، اختصاص دارد.

خالق نژاد یادآور شد: با توجه به اهمیت نقش پرستاری در بیماری های کولورکتال، یکی از موضوعات این کنگره به نقش پرستاری در بیماری های کولورکتال اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بیست و دومین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران با " عنوان آنومالی های تکاملی و اکتسابی کولورکتال در کودکان " با همکاری مراکز جراحی کودکان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و مرکز تحقیقات جراحی کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برپا می شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی www. irsps. org مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز