خبرگزاری کار ایران

معاون امور فرهنگی کمیته امداد مطرح کرد؛

اجرای طرح سوادآموزی برای ۱۸ هزار مددجوی کمیته امداد در سال ۹۲

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۹۴۴

در ۹ ماه نخست سال ۹۲، تعداد ۲۸۹۰ نفر از بانوان مطلقه پس از ارائه خدمات مشاوره‌ای، ازدواج مجدد کردند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

ایلنا: معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای طرح سوادآموزی برای ۱۸ هزار نفر از مددجویان مورد حمایت در سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، " اکبر میرشکار " با اشاره به افزایش بهره‌مندی بانوان‌سرپرست خانوار از کانونهای این نهاد اظهار داشت: در سال ۹۲ بیش از ۱۶ هزار بانوی سرپرست خانوار از خدمات کانون‌ها استفاده کرده‌اند و در مجموع، در سال ۹۲،۲۲ درصد رشد در بخش استفاده کنندگان از کانون‌ها را شاهد بوده‌ایم.

وی به رشد ۲۰۰ درصدی برگزاری اردوهای حج فقرا در سال ۹۲ به نسبت سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با مشارکت خیران ۵۶ هزار نفر از سالمندان در سال ۹۲ به این اردو‌ها اعزام شده‌اند.

می‌رشکار با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال ۹۲ تعداد ۵۶۵ هزار مورد خدمات مشاوره‌ای و آموزش‌های گروهی انجام شده است، تصریح کرد: این میزان در مقایسه با سال ۹۱ با رشد ۲۶ درصدی مواجه بوده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اجرای برنامه‌های آموزش خانواده در سال ۹۲ نسبت به سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: در ۹ ماه نخست ۹۲ جمعا به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آموزش ارائه شده است.

وی با بیان اینکه موارد شناسایی و ارجاع شده با موضوع اعتیاد در سال ۹۲ تعداد ۵۴۴ نفر(با ۵۸ درصد رشد) بوده است، گفت: در سال ۹۲ تعاملات گسترده‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر فراهم و تقدیرنامه این ستاد به این نهاد نیز اهداء شد.

میرشکار با اشاره به رشد فزاینده هدایتهای تحصیلی ادامه داد: در سال ۹۲ نسبت به انعقاد قرارداد با ۱۲ موسسه آموزشی معتبر اقدام و کلاسهای آمادگی کنکور در حجم بسیار مناسبی برگزار شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در ۹ ماه نخست سال ۹۲، تعداد ۲۸۹۰ نفر از بانوان مطلقه پس از ارائه خدمات مشاوره‌ای، ازدواج مجدد کردند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

وی شرکت بیش از ۴۸ هزار نفر در مسابقات فرهنگی، اعزام ۲۲ هزار دانش‌آموز با کمکهای خیران و اعتبارات دولتی به اردو را از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی در سال ۹۲ اعلام کرد.

میرشکار به رشد فزاینده قبولی دانش آموزان مورد حمایت در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تعداد پذیرفته شدگان در کنکور دانشگاه‌ها بیش از ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر بوده است که در مقایسه زمانی قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) به رشد فزاینده تعامل و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی کشور، همایش‌های دانشجویی و اعتبارات شهریه تحصیلی دانشجویان معادل ۵۰ درصد رشد، بهره‌مندی تعداد بیش از ۲۲۰۹ نفر از دانشجویان و دانش آموزان نخبه از خدمات ویژه فرهنگی و رشد ۲ درصدی موفقیتهای تحصیلی در مجتمع‌های شبانه روزی، رشد فزاینده نظارت و بازرسی تخصصی از فعالیتهای فرهنگی استانهای کشور و آغاز عملیات اجرایی بومی سازی شیوه و محتوا با هدف طراحی آموزش‌ها و پیامهای فرهنگی متناسب با اقتضائات و ظرفیتهای بومی و استانی و آغاز عملیات اجرایی پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیتهای امداد در سه حوزه اکرام، مسکن و اشتغال وآغاز شبکه سازی طرح فلاح اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز