خبرگزاری کار ایران

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی به ایلنا خبر داد:

آغاز اجرای طرح نگهداری از معلولین در منازل

کد خبر : ۱۵۴۸۳۳

۶۶۰ NGO فعال در زمینه معلولین وجود دارد که از این تعداد ۵۷۰ NGO فعالیت بیشتری دارند / تغییر در میزان مستمری معلولین در حوزه اختیارات بهزیستی نیست و دولت در مورد این مساله تصمیم گیری می‌کند.

ایلنا: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به آغاز اجرای طرح نگهداری از معلولین در منازل از سال آینده گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم از انباشت معلولین در مراکز و از گسترش مراکز نگهداری و توانبخشی معلولین جلوگیری کنیم.


" یحیی سخنگویی "، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در در مورد عملکرد این معاونت در سال ۹۲ گفت: اکنون دو سال است که هیچ فردی برای عمل کاشت حلزون گوش، پشت نوبت نمی‌ماند، در حالی که این تعداد در گذشته به ۳ تا ۴ میلیون نفر میرسیده است.


وی افزود: اقدام دیگر ما در سال ۹۲ ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر خانواده است که در سال گذشته به صورت پایلوت اجرایی شد و ۴۵۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و ۱۸۰۰ نفر در حال سرویس دهی رایگان به این خانواده‌ها هستند.


سخنگویی ادامه داد: طرح نگهداری از معلولین در منازل از سال آینده آغاز می‌شود و هزینه‌ای معادل ۳برابر مستمری معلولین، برای نگهداری از معلولین در خانواده‌ها پرداخت می‌شود. امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم از انباشت معلولین در مراکز و از گسترش مراکز نگهداری و توانبخشی معلولین جلوگیری کنیم.


وی افزود: همچنین برای اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(C. B. R) تاکنون ۱۱ میلیارد هزینه شده است و رشد ۳۰۰ درصدی در اجرای این طرح داشته‌ایم امیدواریم که این خدمات را در سال آینده گسترش دهیم تا تمامی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و روستا‌ها تحت پوشش قرار بگیرند.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: اقدام دیگر ما رشد ۴۰ درصدی اعتبارات برای تامین تجهیزات توانبخشی بوده است و تا آخر سال نیز رشد داشته و نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد خواهد داشت.


وی در پاسخ به اینکه «آیا مستمری معلولین در سال آینده افزایش پیدا می‌کند؟» اظهار کرد: تغییر در میزان و تغداد مستمری معلولین در حوزه اختیارات ما نیست و دولت در مورد این مساله تصمیم گیری می‌کند.


وی در مورد تعامل سازمان بهزیستی با NGO‌ها افزود: ۶۶۰ NGO فعال در زمینه معلولین وجود دارد که از این تعداد ۵۷۰ NGO فعالیت بیشتری دارند. البته در حال دریافت آمار جدید هستیم که سمن‌هایی که به تازگی مجوز گرفته‌اند به این تعداد اضافه خواهند شد.


معاون توانبخشی بهزیستی ادامه داد: در ۲ سال و نیم گذشته بانک اطلاعاتی NGO‌ها تکمیل شده که در گذشته وجود نداشته است و در ماه یک جلسه با نمایندگان NGO‌های کشوری در حوزه توانبخشی داریم که در نوع خود کار جدیدی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز