خبرگزاری کار ایران

ایران قطب تولید چادرهای امدادی در خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۹۳

اکنون بیش از ۳۰ نوع اقلام امدادی و غیر امدادی در این شرکت تولید می شود و به همین علت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه تولید اقلام امدادی در منطقه از حیثگستردگی و تنوع تولید در خاورمیانه رتبه نخست را دارد.

ایلنا: سفیر سودان در تهران گفت: ایران قطب تولید چادرهای امدادی اسکان اضطراری و موقت حادثه دیدگان انواع حوادثطبیعی و غیرطبیعی در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش ایلنا، " میرغنی ابکر الطیب بخیت " در بازدید از شرکت صنایع نساجی هلال ایران گفت: تولیدات اقلام امدادی هلال احمر ایران از جمله اقلام زیستی مانند چادر و پتوی امدادی در جهان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: سودان یکی از کشورهای متاثر از بلایای طبیعی بویژه سیل و آب گرفتگی است که این حادثه طبیعی در بیشتر اوقات شهر «خارطوم» پایتخت و ایالت «نیل» در شمال سودان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

سفیر سودان توضیح داد: وقوع سیل در سال جاری در سودان باعثجان باختن شماری از مردم ساکن در ۵۰ روستاها و تخریب ۹ هزار خانه و زیرساخت های حیاتی شد بطوریکه نیروهای امدادرسان برای تهیه چادرهای امدادی اسکان اضطراری و موقت سیل زدگان با مشکلاتی روبرو شدند.

میرغنی ابکر الطیب بخیت افزود: سودان تمایل دارد، روابط خود را برای خریداری اینگونه اقلام از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات کسب شده و استعلام های صورت گرفته، تولیدات اقلام زیستی شرکت نساجی هلال احمر ایران از جمله وسایل و تجهیرات امدادی که در حوادثو بلایای طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد، در آزمایش های بین المللی که در کشورهای بلژیک و آلمان صورت می پذیرد، مورد تایید قرار گرفته است.

وی با اشاره به علاقه مندی کشور متبوعش برای افزایش همکاریهای مشترک و توسعه ای با جمعیت هلال احمر کشورمان افزود: این همکاریها می تواند در زمینه های متعدد از جمله ساخت کارخانه های تولید محصولات راهبردی امدادی از جمله چادر، پتو، موکت و خرید اقلام و منسوجات امدادی باشد.

ایران جزو برترینهای جهان در تولید ملزومات امدادی

ذوالفقار یزدان مهر مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران نیز در دیدار با سفیر سودان، گفت: بزرگترین دغدغه این شرکت، همواره موضوع کیفیت تولیدات وسایل امدادی است.

وی با بیان اینکه شرکت نساجی هلال بدون در نظر گرفتن مسایل و محدودیتهای اقتصادی، آماده هرگونه همکاری با سازمانهای بین المللی بویژه سازمان ملل متحد در راستای اهداف بشردوستانه است گفت: این شرکت تاکنون در حوادثطبیعی بزرگ جهانی از جمله سیل پاکستان و زلزله های هائیتی، چین، ژاپن و اسکان آوارگان لیبیایی همکاریهای بسیار مطلوبی را با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته منطقه ای سوانح برای تولید و ارسال چادر، پتو و اقلام زیستی دیگر صورت داده است.

یزدان مهر ادامه داد: همچنین در سیل پاکستان علاوه بر کمکهای جمعیت هلال احمر به مردم سیل زده این کشور، تعداد ‎ ۲۰۰هزار تخته پتوی تولیدی این شرکت و در زلزله چین بیش از ۶۳ هزار تخته چادر امدادی از طریق کمیته منطقه ای سوانح به این دو کشور آسیب دیده ارسال شد.

وی توضیح داد: اکنون بیش از ۳۰ نوع اقلام امدادی و غیر امدادی در این شرکت تولید می شود و به همین علت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه تولید اقلام امدادی در منطقه از حیثگستردگی و تنوع تولید در خاورمیانه رتبه نخست را دارد.

مدیرعامل کارخانجات صنایع نساجی هلال احمر با بیان این مطلب که این جمعیت در تولید ملزومات امدادی به لحاظ گستردگی و تنوع جزو سه کشور برتر جهان است، گفت: برای باقی ماندن در سطح برترینهای جهان در تولید ملزومات یادشده باید با استانداردهای اعلام شده از سوی فدراسیون بین المللی جمعیتهای ملی هلال احمر و صلیب سرخ حرکت کنیم و با تشکیل کارگروه ویژه در این زمینه نیز اهتمام جدی داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز