خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

ساماندهی امور دارویی برنامه اساسی وزارت بهداشت در سال آینده

کد خبر : ۱۵۱۷۹۸

بنا داریم تولید ملی را در حوزه دارویی به حد مطلوب برسانیم و به طور کامل حامی تولید مواد اولیه در داروهای بیوتکنولوژی، نانو و داروهای بیماران خاص هستیم.

ایلنا: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ارز برای مواد اولیه وارداتی که مشابه داخلی دارند و از کشورهای چین و هند وارد می‌شدند در نظر گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " رسول دیناروند " امروز در نشست تولید کنندگان مواد اولیه دارویی در کشور گفت: باید بپذیریم داروهای ایرانی از قیمت کمتری نسبت به داروهای خارجی برخوردار بوده و دسترسی به آن‌ها بسیار ساده‌تر از داروی خارجی است.

وی تصریح کرد: داروهای ایرانی کیفیت لازم را دارند اما باید داروسازان را تشویق کنیم که داروی با کیفیت‌تر تولید کنند.

دیناروند یکی از روش‌های عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ایجاد فرهنگ مصرف کالای ایرانی توسط ایرانی هاست، افزود: یکی از اولویتهای وزارت بهداشت در سال ۹۳ این است که در چارچوب سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی چگونه از منابع داخلی برای توسعه صنعت دارو بهره برداری کند.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم تولید ملی را در حوزه دارویی به حد مطلوب برسانیم و به طور کامل حامی تولید مواد اولیه در داروهای بیوتکنولوژی، نانو و داروهای بیماران خاص هستیم.

وی بااشاره به اینکه در سال آینده برنامه اساسی وزارت بهداشت ساماندهی امور دارویی خواهد بود، افزود: یکی از ابزارهای آسایش مردم برای درمان این است که دارو به هنگام نیاز بیمار در دسترس باشد و قیمت آن مناسب باشد و به گونه‌ای باشد که بیمار توان پرداخت آن را داشته باشد و از این جهت مورد حمایت قرار گیرد.

دیناروند با بیان اینکه اوضاع دارویی سر و سامان یافته است، افزود: ظرف ۳ ماه موظف شدیم تا مسیر آرامش را در این حوزه ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز