خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

اقتصاد مقاومتی محور نشست داروسازان / لزوم فرهنگ سازی برای تجویز و مصرف داروی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۳۵

یکی از ابزارهای آسایش مردم برای درمان این است که دارو به هنگام نیاز بیمار در دسترس باشد و قیمت آن مناسب باشد و به گونه‌ای باشد که بیمار توان پرداخت آن را داشته باشد و از این جهت مورد حمایت قرار گیرد.

ایلنا: رییس سازمان غذا و دارو پرداختن به مباحثاقتصاد مقاومتی را یکی از محورهای نشست داروسازان با وزیر بهداشت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، " رسول دیناروند " گفت: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در سال ۹۳ این است که در چارچوب سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی چگونه از منابع داخلی برای توسعه صنعت دارو بهره برداری کند.

وی افزود: البته حمایت از اقتصاد مقاومتی در دارو منوط به فرهنگسازی بین پزشکان و مردم برای تجویز و مصرف داروی ایرانی است، زیرا هر چقدر هم برای تولید دارو در داخل تلاش کنیم و قیمت داروهای داخلی از مشابه خارجی‌اش کاهش یابد ولی پزشکان و مردم به آن اعتماد نکنند، کاری پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از روش‌های عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد فرهنگ مصرف کالای ایرانی توسط ایرانی هاست.

رییس سازمان غذا و دارو بیان داشت: باید بپذیریم داروهای ایرانی از قیمت کمتری نسبت به داروهای خارجی برخوردار بوده و دسترسی به آن‌ها بسیار ساده‌تر از داروی خارجی است، کیفیت لازم را نیز دارند و همچنین داروسازان را تشویق کنیم که داروی با کیفیت‌تر تولید کنند.

دیناورند گفت: یکی از محورهای نشست داروسازان با وزیر بهداشت بحثاقتصاد مقاومتی خواهد بود ولی اساساً همه دست اندرکاران دارو، تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی و شرکت‌های داروسازی نقطه نظراتشان را در این نشست در خصوص همه جوانب و مسائل دارویی مطرح خواهند کرد.

وی اظهار داشت: وزیر بهداشت نیز در این نشست سیاست‌هایی که وزارت بهداشت برای حمایت از تولید دارو دارد و همچنین برخی مسائل اجرایی این عرصه را در سال ۹۳ مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت امنیت درمان در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: هرگونه سیاستگذاری و سرمایه گذاری برای توسعه مراقبت‌های اولیه و بهداشت خوب است چون پیشگیری از بیماری بسیار مهم است، اما در هر حال باید بپذیریم که بیماری‌ها وجود دارند و باید کاری کنیم که آسایش مردم در عرصه درمان فراهم شود که یکی از راهکارهای آن ایجاد دسترسی آسان به داروهای ارزان قیمت است.

دیناروند خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای آسایش مردم برای درمان این است که دارو به هنگام نیاز بیمار در دسترس باشد و قیمت آن مناسب باشد و به گونه‌ای باشد که بیمار توان پرداخت آن را داشته باشد و از این جهت مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: حمایت وزارت بهداشت از تولید دارو فقط تکیه بر جنبه اقتصادی آنکه شامل سطح فناوری دارو، توسعه اشتغال در جامعه، کاهش قیمت‌ها و در دسترس بودن دارو می‌شود نیست، بلکه در این سیاست‌ها به آسایش و آرامش مردم هم توجه داریم.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: آنچه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم به آن اشاره و تأکید شده است بحثامنیت و آسایش مردم در درمان است که دارو بخش مهمی از آن است و دسترسی به دارو نباید در تحولات و طوفان‌ها مورد خدشه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، نشست تولید کنندگان مواد اولیه دارویی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موضوع اقتصاد مقاومتی شنبه صبح ۱۷ اسفند ماه در انستیتو پاستور ایران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز