خبرگزاری کار ایران

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم هشدار داد؛

کوری، عاقبت تزریق ژل دور چشم توسط افراد غیر‌حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۹۹

تزریق بوتاکس به ویژه دور چشم اگر غیر تخصصی انجام شود می‌تواند به سمت چشم گسترش یافته و سبب فلج عضلات و دوبینی بسیار آزاد دهنده برای بیمار شود.

ایلنا: یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم گفت: اگر ژل به شکل غیر‌حرفه‌ای در اطراف چشم تزریق شود، می‌تواند وارد عروق شده و در بسیاری موارد از دست دادن بینایی را رقم بزند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان فارابی، محمد‌طاهر رجبی، یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با هشدار نسبت به عوارض ناشی از تزریق بوتاکس توسط افراد غیر‌ متخصص گفت: تزریق بوتاکس به ویژه دور چشم اگر غیر تخصصی انجام شود می‌تواند به سمت چشم گسترش یافته و سبب فلج عضلات و دوبینی بسیار آزاد دهنده برای بیمار شود.

وی گفت: همچنین اگر ژل به شکل غیر‌حرفه‌ای تزریق شود، می‌تواند وارد عروق شده و در بسیاری موارد از دست دادن بینایی را رقم بزند.

استادیار گروه چشم‌پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بوتاکس دارویی است که سبب فلج عضله می‌شود، گفت: با این روش چین و چروک صورت که ناشی از عملکرد زیاد و غیر طبیعی عضلات است برطرف شده و در واقع از میزان و عمق چین و چروک‌ها کاسته می‌شود.

رجبی ادامه داد: در برخی قسمت‌ها به دلیل نبود عضله یا پایدار شدن چین و چروک نمی‌توان از این مواد استفاده کرد. در اینجا از تزریق نوعی ژل به نام هیالورونیک اسید به عنوان جایگزین استفاده می‌شود و از جمله مزایای آن این است که چون جزو مواد طبیعی تشکیل دهنده پوست و دیگر بافت‌ها است، بنابراین خطر ایجاد حساسیت بسیار اندک بوده و نیاز به انجام تست قبل از تزریق این‌گونه ژل‌ها نیست. ژل تزریق شده پس از مدتی توسط بدن تجزیه و جذب می‌شود و اثر این مواد دایمی نیست.

وی درباره عوارض ناشی از تزریق این ژل توضیح داد: اگر این روش‌ها توسط افراد غیر متخصص در این زمینه انجام شود عوارض بسیار زیادی در پی خواهد داشت، بیماران متعددی به ما مراجعه می‌کنند که تزریقات را نزد افراد دوره ندیده انجام داده‌اند و متأسفانه با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده‌اند. به عنوان مثال بوتاکس به ویژه دور چشم اگر غیرتخصصی انجام شود می‌تواند به سمت چشم گسترش یافته و باعثفلج عضلات و دوبینی بسیار آزار دهنده برای بیمار شود.

مسئول کارگاه روش‌های غیر جراحی جوان‌سازی صورت بیستمین سمینار سالیانه چشم‌پزشکی فارابی افزود: نکته دیگر این است که اگر ژل به شکل غیر‌حرفه‌ای تزریق شود، می‌تواند وارد عروق شده و در برخی موارد از دست دادن بینایی را رقم بزند.

رجبی تأکید کرد: فردی که بناست این اعمال را انجام بدهد باید حتماً دوره‌های تخصصی را گذرانده و با ساختمان چشم کاملا آشنا باشد.

بیستمین سمینار سالیانه چشم‌پزشکی فارابی از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت سال آینده در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتیhttp: / / www. fham. orgمراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز