خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت؛

۱۵درصد بیمارستان‌های کشور دستگاه بی‌خطرساز زباله ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۸۲

۱۵ درصد بیمارستانهای کشور فاقد دستگاه بی‌خطرساز زباله هستند که امید است تا پایان سال آینده پوشش ۱۰۰ درصدی بیمارستانهای کشور با دستگاههای بی‌خطر ساز را داشته باشیم.

ایلنا: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تجهیز ۸۰ درصد بیمارستانهای کشور به دستگاههای بی‌خطر ساز زباله خبر داد.

به گزارش ایلنا، " کاظم ندافی " گفت: بر اساس آمار اعلام شده ۵ درصد بیمارستان‌ها نیز قرارداد معتبر خرید دستگاههای بی‌خطر ساز را بسته‌اند و تنها ۱۵ درصد بیمارستانهای کشور فاقد این دستگاه‌ها هستند که امید است تا پایان سال آینده پوشش ۱۰۰ درصدی بیمارستانهای کشور با دستگاههای بی‌خطر ساز را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در کنترل پسماندهای پزشکی نسبت به سایر پسماند‌ها مانند پسماند کشاورزی پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم افزود: در حال حاضر بیمارستانهای مجهز و بزرگ با تعداد تخت زیاد به دستگاههای بی‌خطر ساز مجهز بوده و برخی بیمارستانهای با تعداد تخت کم و و مراجعه کننده اندک نیز از این دستگاه‌ها برخوردار نیستند که با در اختیار گذاشتن اعتبارات، به دستگاه‌های بی‌خطر ساز مجهز می‌شوند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه گفت: سایر پسماندهای پزشکی که شامل پسماندهای درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها است نیاز به یک سیستم متمرکز جهت جمع آوری پسماند‌ها دارد که با همکاریهایی که بین سازمان مدیریت پسماند، ‌سازمان حفاظت محیط زیست، ‌ سازمان نظام پزشکی و سایر نهادهای وابسته صورت گرفته است یک برنامه هدف، برای مدیریت پسماند پزشکی در حال تنظیم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز