خبرگزاری کار ایران

وزیربهداشت:

کمبودها تقصیر ما نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۹

افراد زیاده‌طلب باید تکلیف خود را روشن کنند / یکسری از کمبود‌ها و کسری‌ها ناشی از این است که سهم سلامت خوب پرداخت نشد / تصور می‌کنم سال آینده شرمندگی کمتری داشته باشیم.

ایلنا: وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه مردم می‌دانند کمبود است اما تقصیر ما خیلی زیاد نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن هاشمی در حاشیه پانزدهمین جشنواره ابن سینا که پیش از ظهر امروز(۱۵ بهمن) در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امیدواریم رحمت‌های الهی برای مردم فزونی یابد و سال ۹۳ خیلی بهتر باشد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۲ به تصور من سخت‌ترین سال بود، افزود: نمایندگان مجلس باید به بخش سلامت توجه ویژه‌ای داشته باشند و تنگنا‌ها و کسری‌های فراوان در حوزه سلامت را جبران کنند.

هاشمی تصریح کرد: تصورم بر این است سال آینده در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق محروم شرمندگی کمتری داشته باشیم و ‌‌نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا رضایتمندی بیشتری را به دست آوریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشبختانه مردم می‌دانند که کمبود است اما تقصیر ما خیلی زیاد نیست و همه داریم تلاش می‌کنیم تا مشکلات این حوزه کم شود.

وی به دستاوردهای سلامت بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این دستاورد‌ها بی‌شمار است به طوری که روز گذشته که سیستان بلوچستان بودم، مردم می‌گفتند حتی در مرکز استان یک پزشک ایرانی نداشتیم اما الان به نظر می‌رسد که تعداد آن‌ها بی‌شمار باشد البته مشکلات هم بی‌شمار است.

هاشمی خاطرنشان کرد: واقعیت این است با آن نظام خدماتی که برای مردم آرزو داریم خیلی فاصله داریم و معتقدیم بهتر از این هم می‌توانستیم در این ۳۵ سال عمل کنیم اگرچه نقدی نیست و همه حداکثر تلاش خود را کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکسری از کمبود‌ها و کسری‌ها ناشی از این است که مساله سلامت موضوع اول، دوم و سوم کشور نبود و سهم آن خوب پرداخت نشد و بخش دیگربه مدیریت ما برمی‌گردد که انشالله به تدریج اصلاح می‌شود.

وزیر بهداشت درمورد پدیده زیرمیزی نیز گفت: باید از احساسی کردن موضوع یا سیاسی نگاه کردن پرهیز کرد و انتشار آن لیست هم کار قوه مجریه نبود.

وی با اشاره به اینکه افراد زیاده طلب باید تکلیف خود را روشن کنند، افزود: قبلا هم اعلام کردم که ما داریم مدارک کافی را جمع می‌کنیم اما در عین حال باید حرفمان با بخش خصوصی عاقلانه، منطقی و عالمانه باشد به این معنی که هزینه تمام شده و تورم را هم درنظر بگیریم.

هاشمی تصریح کرد: خیلی از کسانی که مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهیم انسان‌های شریف، خدمتگزار، مورد اعتماد و وثوق مردم هستند از همین رو رسانه‌ها باید از سلب اعتماد جامعه پزشکی پرهیز کنند چراکه جامعه پزشکی مورد احترام مردم هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز