خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن تالاسمی کشور خبر داد:

افزایش عفونت در بیماران تالاسمی بر اثر کمبود واکسن پنوموواکس

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۴۲

مدتی است واکسن پنوموواکس در بسیاری از استانهای کشور پیدا نمی‌شود / کمبود واکسن پنوموواکس و عدم تزریق آن توسط بیمارانی که طحالشان برداشته شده، عفونت را در بدن آنها افزایش می‌دهد.

ایلنا: رئیس انجمن تالاسمی کشور با اعلام کمبود واکسن " پنوموواکس " در کشور گفت: این واکسن مورد نیاز جدی بیمارانی است که با عمل جراحی؛ طحال آن‌ها برداشته شده است.

" مجید آراسته " در گفت گو با خبرنگار ایلنا، گفت: مدتی است واکسن پنوموواکس در بسیاری از استان‌های کشور پیدا نمی‌شود و این در حالی است که بیماران تالاسمی که طحالشان برداشته شده است؛ به این واکسن نیاز جدی دارند.

وی ادامه داد: البته علاوه بر بیماران تالاسمی افرادی که بر اثر تصادف نیز طحالشان برداشته شده؛ باید هر سه تا پنج سال این واکسن را بزنند اما متاسفانه درحال حاضر کمبود این واکسن به شدت احساس می‌شود.

رئیس انجمن تالاسمی تاکید کرد: وزارت بهداشت باید پیگیر این موضوع باشد تا نیاز بیماران تالاسمی نسبت به تهیه واکسن پنوموواکس رفع شود.

آراسته در مورد ضرورت تامین این واکسن برای بیماران تالاسمی گفت: یکی از کارهای که طحال انجام می‌دهد این است که یک سری از میکروبهایی را که در حالت عادی وارد بدن می‌شود؛ در خود فیلتر می‌کند و از بین می‌برد و زمانی که طحال برداشته می‌شود؛ این میکروب‌ها می‌تواند به راحتی در بدن رشد کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسن پنوموواکس کار طحال را انجام می‌دهد، افزود: این واکسن حداقل در یک بخش جزئی می‌تواند کار فیلتر کردن میکروب را انجام دهد تا در بدن فرد ایحاد بیماری نکند.

آراسته با بیان اینکه با کمبود واکسن پنوموواکس و عدم تزریق آن از سوی بیماران تالاسمی که طحالشان برداشته شده، عفونت در این بیماران افزایش پیدا می‌کند، افزود: ایجاد عفونت بیشتر در بیماران تالاسمی خطر دارد زیرا این بیماران خودشان مستعد عفونت هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر عفونتی در بیماران تالاسمی ایجاد شود؛ هزینه‌های سنگین درمانی را به آن‌ها تحمیل می‌کند و مخاطرات جدی را برای آن‌ها به دنبال دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز