خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان به ایلنا خبر داد:

مخالفت وزارت بهداشت بارسانه‌ای شدن اسامی " پزشکان زیرمیزی‌بگیر "

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۳۰

وزارت بهداشت گزارشی دربرخود با پزشکان زیرمیزی بگیر ارائه نکرده است / پدیده زیرمیزی تبدیل به رومیزی شده‌است / برای برخورد با زیر میزی باید تیم قوی تشکیل شود / تشابه نحوه برخورد با پزشکان زیر میزی بگیر با مفسدان اقتصادی.

ایلنا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان از مخالفت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با درخواست این کمیسیون مبنی بر رسانه ای شدن اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر خبر داد.

" شهلا بیات " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره علنی شدن پدیده زیرمیزی از سوی برخی پزشکان گفت: این پدیده نوعی دمل چرکی مزمن است به همین دلیل از ابتدای مجلس نهم ده‌ها جلسه با حضور مسئولان وزارت بهداشت برای حل این مشکل گذاشته شده است و در طی این مدت با سه وزیر بهداشت در این زمینه کار کرد‌ایم.

وی افزود: در آخرین جلسه‌ای که پیرامون پدیده زیر میزی داشتیم مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که با تعدادی از پزشکان که زیر میزی‌های کلان می‌گیرند برخورد کرده است منتهی برخورد نا‌محسوس آن‌ها موجب شده است که تأثیر چندانی در رعایت این موضوع از سوی سایر پزشکان نداشته باشد.

وزارت بهداشت گزارشی دربرخود با پزشکان زیرمیزی بگیر ارائه نکرده است

وی تاکیدکرد: وزارت بهداشت باید اعلام کند که با چه پزشکانی برخوردکرده است و چه میزان جریمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته است اما چنین گزاشی ارائه نکرده است و فقط اعلام کرد که این پزشکان را شناسایی و به دستگاه قضایی ارجاع داده‌اند که در این زمینه هم گزارشی ارائه نکرد.

به گفته بیات شاید به دلیل برخی مشکلات در وزارت بهداشت که منجر به ناتوانی او در پرداخت مطالبات پزشکان شده است نمی‌تواند با پدیده زیر می‌زی محکم برخورد کند.

وی با تاکید براینکه بروز پدیده زیر میزی مسئله دو طرفه‌ای است، افزود: اما به هر حال باید با پزشکانی که مقادیر کلان به عنوان زیر میزی دریافت می‌کنند برخورد قاطعی صورت بگیرد و اسامی آن‌ها رسانه‌ای شود تا سایر پزشکان مراعات کنند.

مخالفت وزارت بهداشت بارسانه‌ای شدن اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر

بیات خاطر نشان کرد: رسانه‌ای شدن اسامی پزشکان زیر میزی بگیر درجلسه با مسئولین وزارت بهداشت درخواست شد اما با این درخواست مخالفت کردند و گفتند با پزشکان نباید اینگونه رفتار کرد.

به گفته این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اگر وزارت بهداشت با این درخواست کمیسیون موافقت می‌کرد در مقابله با پدیده زیرمیزی خیلی تاثیر داشت و دیگران حساب کار دستشان می آمد و رعایت می‌کردند.

پدیده زیرمیزی تبدیل به رومیزی شده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با ابراز تاسف از علنی شدن پدیده زیرمیزی از سوی پزشکان گفت: اگر پیش از این پدیده زیرمیزی داشتیم امروز با پدیده رومیزی مواجه شده ایم چرا که دریافت زیر میزی آنقدر آشکار شده است که دیگر فرم آن تغییر پیداکرده و تبدیل به روی میزی شده است.

بیات به جلسه امروز نمایندگان با وزیربهداشت اشاره کرد و افزود: یکی از موارد مطروحه در این جلسه همین مسئله زیرمیزی بود که چندسالی است که رابطه پزشک و بیمار تبدیل به یک رابطه مالی شده است که نباید این رابطه ایجاد می‌شد البته خود وزارت بهداشت از این شرایط رضایت ندارد.

برای برخورد با زیر میزی باید تیم قوی تشکیل شود

وی با تاکید براینکه برای برخورد با پدیده زیر میزی باید تیم قوی تشکیل و تصمیمات قاطعی برای برخورد با آن گرفته شود، افزود: اگر برخوردی هم صورت می‌گیرد باید به گونه‌ای باشد که پزشکان متوجه شوند وزارت بهداشت باکسی شوخی ندارد وکار خود را در مقابله با پدیده زیرمیزی انجام دهد.

تشابه نحوه برخورد با پزشکان زیر میزی بگیر با مفسدان اقتصادی

بیات با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید محکمتر به موضوع زیر میزی پزشکان ورود پیدا کند، افزود: نحوه برخورد با پزشکان زیر میزی بگیر دقیقا همانند برخورد و اعلام مفسدان اقتصادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز