خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

در سیستم سلامت عده‌ای بالای یک میلیارد تومان درآمد دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۳

ما از دولت بودجه نمی‌خواهیم، همین پول ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها و عوارض کالاهای آسیب رسان به سلامت را بدهد، می‌توان همه را تحت پوشش بیمه قرار داد.

ایلنا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در سیستم سلامت عده‌ای بالای یک میلیارد تومان درآمد و عده‌ای هم ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " مسعود پزشکیان " در میزگرد برنامه نبض که به بررسی چالش‌های بیمه سلامت پرداخت، گفت: ما از دولت بودجه نمی‌خواهیم، همین پول ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها و عوارض کالاهای آسیب رسان به سلامت را بدهد، می‌توان همه را تحت پوشش بیمه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قانون اجرا شود، سهم مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت از ۳۰ درصد هم کمتر می‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم، باید کسانی که در سیستم سلامت نیاز به خدمات دارند، تحت پوشش قرار بگیرند، افزود: امسال در قانون بودجه برای کسانی که بیمه نیستند، منابع ببینند.

پزشکیان در پاسخ به این سئوال که مشکل بیمه نشدن همه مردم چیست، گفت: مشکل دولت است. اگر دولت همین الان قانون را اجرا کند، مشکل حل می‌شود. زیرا، تا زمانی که همه مردم تحت پوشش بیمه قرار نگیرند، مشکل پابرجاست.

وی با عنوان این مطلب که ما باید بر اساس پولی که داریم سفره پهن کنیم، افزود: متولیان امر سلامت باید متعهد شوند که قانون را اجرا کنند.

وزیر اسبق بهداشت با بیان این جملکه که ما فقط با لغات بازی می‌کنیم، ادامه داد: عدالت در سلامت آن زمان محقق می‌شود که وقتی یک فرد بی‌پول در بیمارستان بستری می‌شود، به او خدمات بدهیم.

وی با گلایه و انتقاد از تعدد صندوق‌های بیمه‌ای، وزارت بهداشت را مسئول برخورد با این قبیل صندوق‌ها دانست و گفت: وزارت بهداشت طبق قانون موظف است به بیمه‌ها تذکر بدهد و اساسا حق ندارند که صندوقهای بیمه‌ای بزنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات، باید یقه این صندوقهای بیمه‌ای را بگیرند.

وی با بیان این مطلب که وظیفه حاکمیت دسترسی مردم به خدمات نظام سلامت است، افزود: در سال اول برنامه پنجم، دولت موظف بود که همه مردم را تحت پوشش بیمه همگانی قرار دهد. اما تا حالا این اتفاق نیفتاده و ما از دولت آقای روحانی انتظار داریم به قانون عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز