خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران:

اخلاق در پزشکی حرف اول را می‌زند

کد خبر : ۱۲۳۶۵۹

از آنجایی که اخلاق در پزشکی حرف اول را می‌زند باید کسی در کار ایمپلنت دخالت کند که تبحر لازم را کسب کرده باشد زیرا در غیر این صورت برخلاف اخلاق پزشکی عمل کرده است.

ایلنا: رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران گفت: متخصصین جراحی دندان، فک و صورت، متخصصان بیماری‌های لثه و متخصصان پروتز می‌توانند ایمپلنت کار کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ابوالحسن مسگرزاده در نخستین نشست خبری انجمن ایپملنتولوژی ایران گفت: امروزه گذاشتن ایمپلنت در یک استخوان سالم و خوب خیلی مسئله پیچیده‌ای نیست اما پیچیدگی از آنجا پیش می‌آید که فردی دندانش را از دست بدهد زیرا در آن صورت استخوان فک شروع به تحلیل رفتن می‌رود.

وی افزود: البته این مشکل تنها با از دست دادن دندان نیست بلکه بیماری‌های لثه نیز می‌تواند استخوان را تحلیل ببرد.

به گفته رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران، ایمپلنت را در هر استخوانی نمی‌توانیم قرار بدهیم زیرا باید پذیرای ایمپلنت باشند.

مسگرزاده با طرح این پرسش که استخوان از دست رفته و همچنین نسج نرم از دست رفته(لثه) را چگونه می‌توانیم بازسازی و آماده برای قرار دادن ایمپلنت کنیم، افزود: راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها پیوند استخوان از بدن خود شخص است.

رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران در پاسخ به این سؤال که آیا هر دندانپزشکی می‌تواند اقدام به انجام ایمپلنت کنند، افزود: از آنجایی که اخلاق در پزشکی حرف اول را می‌زند باید کسی در کار ایمپلنت دخالت کند که تبحر لازم را کسب کرده باشد زیرا در غیر این صورت برخلاف اخلاق پزشکی عمل کرده است.

به گفته وی دندانپزشکان عمومی هم می‌توانند ایپملنت کار کنند مشروط بر اینکه دوره‌های مدون و علمی آن را گذرانده باشند و اکنون برای این کار مشغول مذاکره با وزارت بهداشت هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه ایمپلنت ممکن است ساده به نظر برسد اما دارای ریزه‌کاری‌های بسیار پیچیده‌ای است که رعایت آن‌ها نیازمند داشتن اطلاعات لازم و گذراندن دوره‌های مدون علمی و آموزشی است.

مسگرزاده با اشاره به پزشکانی که می‌توانند کار ایمپلنت کنند، افزود: متخصصین جراحی دندان، فک و صورت، متخصصان بیماری‌های لثه و متخصصان پروتز می‌توانند ایمپلنت کار کنند.

وی با اشاره به اینکه متخصصان این سه رشته در دوران تخصصی خود با رشته ایمپلنتولوژی آشنا شده‌اند، افزود: اما افرادی که خارج از این سه رشته می‌خواهند کار ایمپلنت کنند باید تجربه لازم را کسب کرده باشند.

رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران تصریح کرد: انجمن ایمپلنتولوژی ایران درصدد تدوین ارائه یک برنامه مدون است که این دوره‌ها را برای پزشکانی که در دوران تحصیل خودشان این رشته را نگذرانده‌اند برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز