خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه نمایشگاه «ایران هلث» عنوان کرد:

تولیدی که جان مردم را نجات می‌دهد کرامت ویژه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۵۳۴

رئیس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه «ایران هلث» با تقدیر از پیشرفت‌ها و نوآوری‌های صنایع تجهیزات پزشکی ایران، اظهار کرد: تولید در ایران اسلامی مقدس است و تولیدی که جان مردم را نجات می دهد کرامت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایلنا، بهرام دارایی در این مراسم با اشاره به تقدیرهای مکرر مقام معظم رهبری از فعالان حوزه سلامت در دوران کرونا، سهم فعالان صنعت تجهیزات پزشکی از موفقیت ایران در متوقف کردن پاندمی کرونا را بسیار قابل توجه دانست و افزود: در کشور جمهوری اسلامی ایران که تحت جنگ اقتصادی استکبار جهانی قرار دارد تولید در هر حوزه ای مقدس است و تولیدی که جان مردم را نجات می دهد قطعا تقدس و کرامت ویژه ای دارد.

تفکیک واردات و مونتاژ از تولید ملی

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که دست تولیدکنندگان و فعالان تجهیزات پزشکی کشور را می‌بوسیم و حمایت از آنها را وظیفه خود می‌دانیم افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری اخیرا تاکید کردند در حوزه تجهیزات پزشکی تولید ملی و اصیل نباید با تولید تقلبی و مونتاژ اشتباه گرفته شود و رواج پیدا کند. ما به عنوان یکی از بازوهای حاکمیت در حوزه سلامت در برابر چنین تولیداتی می‌ایسیتم چرا که باید باور کنیم مونتاژ تولید نیست بلکه در واقع همان واردات است.

دارایی نقش سازمان غذا و دارو در حوزه تجهیزات پزشکی را رگولاتوری و تنظیم مناسبات به نفع تولیدکنندگان دانست و افزود: ما نقش تسهیل گری را به عهده داریم و مانع فعالیت بخشی خصوصی نیستیم در عین حال وظیفه داریم به بخش‌های دولتی و خصولتی تذکر دهیم در حوزه‌هایی که بخش خصوصی توانمند است و فعالیت مثمر ثمری دارد، ورود نکنند.

موافقت مشروط با بازنگری در سیاست‌های ارزی حوزه سلامت

معاون وزیر بهداشت با بیان این که سیاست های ارزی همان گونه که در کالاهای اساسی بازنگری شد، در حوزه پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی نیز بازنگری می‌شود اما این بازنگری مشروط به تامین منافع مردم است، تصریح کرد: لازم است بر این نکته تاکید کنم که متولیان حوزه سلامت کشور تا زمانی که مطمئن نشوند تمام ارکان دست اندرکار در مساله ارز از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و بیمه‌ها با هماهنگی و در راستای منافع و امنیت حوزه سلامت مردم عمل نمی کنند ، روال کنونی را تغییر نخواهند داد.

تشکیل پنجره واحد حمایت از صنایع مرتبط با کالای سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو در بخش دیگری از سخنان خود سیاست وزارت بهداشت در حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه تجهیزات پزشکی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: بخش‌های مختلف زیرمجموعه دولت نباید ورود مستقیم به حوزه تولید تجهیزات پزشکی داشته باشند و تاکید ما این است که اگر سرمایه گذاری در این بخش انجام می دهند، در حمایت از تقویت بخش خصوصی و به ویژه شرکت های دانش بنیان تولیدکننده فناوری‌ها و محصولات تجهیزات پزشکی باشد.

دارایی با بیان این که بر اساس تفاهمنامه بین سازمان غذا و دارو و معاونت فناوری وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، پنجره واحد حمایت از صنایع مرتبط با کالای سلامت ایجاد شده است. این پنجره واحد با 40 شرکت که محصولات دانش بنیان در حوزه سلامت داشتند آغاز به کار کرده و با رویکرد حمایت از شرکت های صادرات محور همچنان ادامه دارد.

وی در پایان تصریح کرد: شرکت های تجهیزات پزشکی به بازار تضمین شده داخلی تکیه نکنند و نگاه صادراتی داشته باشند چرا  که بدون رویکرد صادراتی شکوفایی این صنعت عقیم خواهد ماند.

شایان ذکر است؛ بیست و سومین نمایشگاه بین المللی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی «ایران هلث» از سه شنبه سوم تا جمعه ششم خردادماه 1401 از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان فعالان این حوزه و علاقه مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز