خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک سازمان اوقاف و سازمان بورس مطرح شد؛

رونمایی از اوراق وقفی در هفته وقف

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۷۵

وقف پول، سهام و اوراق بهادار و یا انتشار اوراق وقفی دارای وجوهی مشترک است و از دیدگاه سازمان اوقاف در یک مجموعه به نام وقف مشارکتی طبقه بندی می‌شوند.

ایلنا: در نشست مشترک هیئت‌های فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و سازمان بورس، بر رونمایی از اوراق وقفی در هفته وقف امسال، ‌ ابراز امیدواری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست مشترک هیئت‌های فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور اعضای آن در سازمان اوقاف برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی سازمان اوقاف برگزار شد، حجت الاسلام رازینی، مشاور رئیس سازمان اوقاف و رئیس هیئت فقهی و حقوقی این سازمان اظهار داشت: وقف پول، سهام و اوراق بهادار و یا انتشار اوراق وقفی دارای وجوهی مشترک است و از دیدگاه سازمان اوقاف در یک مجموعه به نام وقف مشارکتی طبقه بندی می‌شوند.

حجت‌الاسلام رازینی ادامه داد: وقف پول براساس نظر فقها و فتاوای مراجع عظام تقلید و ولی فقیه حاکم، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جایز نیست زیرا اصل مال وقف شده از بین می‌رود.

رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف با اشاره به تهیه سند وقف طی سال گذشته در این سازمان با مشارکت سازمان ثبت اسناد کشور گفت: در راستای تهیه این سند همکاری تنگاتنگی میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد کشور صورت پذیرفت که در نهایت سند تهیه شده همزمان با هفته وقف سال گذشته توسط روسای دو سازمان در همایش وقف و رسانه رونمایی شد و اکنون به عنوان سندی واحد برای ثبت وقف‌های جدید در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه در خصوص وقف سهام یا انتشار اوراق وقفی نیز نیازمند همکاری جدی با سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم، گفت: امیدواریم در این مدت کمتر از سه ماه تا هفته وقف سال ۹۲، نشست‌های مشترک به نتیجه برسد و وقف سهام یا انتشار اوراق وقفی را در هفته وقف امسال رونمایی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز