خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

طرح سفر رایگان ۷۶۰ زائر بار اولی به مشهد مقدس کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۴۶

این طرح از امروز سی‌ام مهرماه در آستانه عیدسعید غدیر در کشور کلید می‌خورد و ۷۶۰ زائر از کل کشور برای زیارت امام علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

ایلنا: معاون سازمان اوقاف گفت: سفر رایگان ۷۶۰ زائر بار اولی به مشهد مقدس و مشتاقانی که تاکنون به زیارت حرم رضوی مشرف نشده‌اند با هدف اجرای متمرکز نیات واقفان خیراندیش برای نخستین بار از ۳۰ مهرماه در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شرفخانی با اشاره به اینکه دستورالعمل طرح «زائران حرم رضوی» به کلیه ادارات اوقاف ابلاغ شده است، افزود: این دستورالعمل با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین مرتبط با زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) و با رویکرد شفاف سازی و اطلاع رسانی از آثار و برکات وقف طراحی شده است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: اجرای امینانه نیات واقفین در زمینه کمک به زوار امام رضا(ع) و پرداخت هزینه سفر زیارت امام رضا(ع) به افراد مستمند، شناسایی افراد مستحق، مطابق نیت واقفین و بهره‌مندی آنان از اجرای نیت، ترویج فرهنگ زیارت و ایجاد وقف جدید برای زیارت، بهره‌مندی از برکات زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) جهت عاشقان و دلباختگان حضرت، بالاخص افرادی که تاکنون به زیارت حضرتش مشرف نشده‌اند و ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفین از دیگر اهداف این طرح ملی است.

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه زمان اجرای این طرح را از امروز ۳۰ مهرماه تا ۴ آبان و ۴ تا ۷ آبان ماه دانست و گفت: در این طرح نیاتی که از طرف واقفان خیر اندیش برای کمک به زوار امام رضا(ع) در جهت پرداخت هزینه سفر مشهد به افراد مستمند اختصاص داده شده، مورد نظر است تا تسهیلات لازم به‌منظور پرداخت هزینه سفر و اقامت زائران و برنامه ریزی مناسب جهت تکریم آنان در قالب کاروان‌های زیارتی از محل اجرای نیات مرتبط فراهم شود.

معاون فرهنگی‌ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این طرح از امروز سی‌ام مهرماه در آستانه عیدسعید غدیر در کشور کلید می‌خورد و ۷۶۰ زائر از کل کشور برای زیارت امام علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که تمامی هزینه‌های آن‌ها از محل اجرای نیت واقفین مرتبط با زیارت تامین می‌شود که همه این افراد برای اولین بار به مشهد مقدس مشرف می‌شوند که تاکنون توان مالی و امکان این سفر را نداشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز