خبرگزاری کار ایران

نشست تخصصی دستاورد‌های دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد

کد خبر : ۱۱۳۰۲۴

هدف اصلی رژیم بعثی عراق و ابرقدرت‌های حامی آن براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، که نه تنها آسیبی به آن نرسید بلکه به اقتدارش نیزافزوده شد.

ایلنا: سرتیپ پاسدار یعقوب زهدی در نشستی که به منظور بررسی نتایج و دست آوردهای دفاع مقدس در عصر روز یکشنبه و در تالار هویزه باغ موزه فاع مقدس تشکیل شده بود گفت: جنگ پدیده‌ای نامطلوب وقرین با خسارات جانی ومالی می‌باشد. ولی درعین حال همواره یکی از منابع کسب تجربه وعبرت آموزی و تکامل بشرنیز بوده است. بخصوص زمانی که جنبۀ دفاعی داشته ومشروع باشد.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به نگرش حضرت امام خمینی(ره) به جنگ افزود: امام(ره) دفاع مقدس را منشأ خیرات و برکات فراوانی برای انقلاب وکشور می‌دانند که در پیام‌ها و سخنرانی‌های متعددشان منعکس می‌باشد.

وی حاصل جنگ را در سه بخش کلی نتایج، دست آورد‌ها و تجارب تقسیم بندی نمود و گفت: هدف اصلی رژیم بعثی عراق و ابرقدرت‌های حامی آن براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، که نه تنها آسیبی به آن نرسید بلکه به اقتدارش نیزافزوده شد. روش جاری درجنگهای قرون اخیر جدا شدن بخشی ازخاک ایران بوده است و از افتخارات ایران اسلامی این است که علی رغم حمایت ابرقدرت‌ها از دشمن، با اتکال الهی و تکیه برقدرت ملی، اجازۀ تجزیۀ ذره‌ای ازخاک کشور را نداد.

وی دست آورد‌های نظامی دفاع مقدس را ایجاد توانایی طرح ریزی عملیات و توسعه دانش نظامی، ایجاد قدرت بازدارندگی، شکل دهی به قدرت دفاعی جدید ایران با تکیه بر عنصرمردمی، احیا و بازسازی ارتش وقطع وابستگی آن، ایجاد توان جدید نظامی درقالب سازمان رزم سپاه، تجربیات چگونگی تامین نیروی انسانی، ابتکارات مهندسی رزمی و ارتقاءمهارت وکسب تجربه دررسته‌های تخصصی از جمله دست آورد‌های شاخص دفاع مقدس بر شمرد.

زهدی با اشاره به دست آورد‌های فرهنگی دوران دفاع مقدس توسعه فرهنگ جهاد و شهادت، ایستادگی، مقاومت وشهامت مردم، ایثار و فداکاری، همکاری، تعاون و برادری میان مردم، وحدت ویکپارچگی و ظهور عرفان اسلامی و نگاه مکتبی به پیروزی را از شاخص‌ترین دست آورد‌های دوران پر افتخار هست سال حماسه آفرینی رزمندگان اسلام دانست.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ایجاد وتوسعۀ صنایع موشکی، توسعۀ تولید مهمات وخودکفائی درآن، ایجاد و توسعۀ ساخت سلاح‌های نیمه سنگین وسنگین، ایجاد وتوسعۀ صنایع دریائی، خودکفائی درساخت انواع اسلحۀ سبک، توسعۀ توانمندی اردنانس بویژه درسیستم‌های هوائی، پیشرفت درسایر صنایع مانند ارتباطات، مهندسی را از جمله دست آورد‌های صنعتی دوران دفاع مقدس خواند.

زهدی تحکیم تثبیت نظام وارتقاء جایگاه آن در نظام قدرت منطقه‌ای وبین المللی، قطع عقبۀ گروهک‌های ضد انقلاب مثل دمکرات و کومله و منافقین و خلق عرب و… وغیرفعال نمودن آنان، فروپاشی ائتلاف ضد ایرانی و تقویت نهضت‌های مقاومت مثل حزب الله وانتفاضۀ فلسطین و بازآفرینی روش‌های اسلامی فرماندهی درجبهه‌ها را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز