خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح«ابرار» در همدان

کد خبر : ۹۵۷۹۷۸

همدان –مریم قاسمی-خبرنگاراقتصادمردم :  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: طرح «ابرار» در استان همدان پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و امیدواریم تا انتهای فصل کاری این طرح را نهایی کنیم.

مصطفی پناهنده در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی این مجموعه نگهداری راه‌ها است، افزود: در سال جاری لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور در دستور کار قرار گرفته که در استان همدان روکش آسفالت ۲۲۰ کیلومتر راه شریانی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان محول شده است، عنوان کرد: ساخت راه‌های روستایی در دستور کار اداره کل راهداری است و در قالب طرح ابرار پیگیری می‌شود.

پناهنده با اشاره به اینکه در طرح ابرار راه‌های روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار به راه آسفالته تبدیل خواهد شد، ادامه داد: طرح ابرار در استان همدان پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و امیدواریم تا انتهای فصل کاری این طرح را نهایی کنیم.

وی در ادامه به موضوع نگهداری ابنیه فنی راه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه در بخش ابنیه فنی هدف نگهداری پل‌ها و هر آنچه در حاشیه جاده‌ها وجود دارد، است افزود: در استان همدان بیش از ۹ هزار پل و آب‌رو در محورهای مواصلاتی وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های اداره کل راهداری بخش حمل و نقل است که در زمینه حمل و نقل مسافر و کالا فعالیت می‌کند، اضافه کرد: بیش از ۱۰۴ شرکت حمل و نقل کالا در استان همدان وجود دارد و بیش از ۲۰ هزار راننده فعال در بخش حمل و نقل کالا فعالیت دارند.

پناهنده با اشاره به اینکه انجمن صنفی بخش حمل و نقل و رانندگان وظیفه مهم و حساس ساماندهی حمل و نقل را عهده دار است، یادآور شد: حمل و نقل استان همدان روان در حال انجام است و در بخش حمل نهاده‌های دامی استان همراهی رانندگان باعث شد همه نهاده‌ها به استان حمل شود.

وی در ادامه به بخش حمل و نقل مسافری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بیماری کرونا مشکلاتی برای شرکت‌های مسافری و اتوبوس‌ها ایجاد کرده است، افزود: وام‌هایی برای این افراد در نظر گرفته شد و رانندگان برای دریافت ۶ میلیون تومان وام با بهره ۴ درصد در سامانه کارا ثبت نام کرده و می‌توانند از این وام استفاده کنند.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: شرکت‌های مسافری با توجه به فهرست بیمه کارکنان خود می‌توانند به ازای هر نفر ۱۲ میلیون وام دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های راهداری این است که دولت الکترونیک و استفاده از ITC و حذف فیزیک بارنامه در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: شرکت‌های بزرگ در حال حذف بارنامه به صورت آزمایشی هستند و رصد بارنامه به صورت الکترونیکی و تحت وب خواهد بود که این امر می‌تواند جهش بزرگی در بخش حمل و نقل کالا و مسافر فراهم کند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز