خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران:

موزه‌ها نشانگر تمدن و هویت انسان‌ها است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۰۷۵

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: موزه‌ها میراث بشر و نشانگر تمدن و هویت انسان‌ها هستند و نباید کوچکترین خدشه و آسیبی به آنها وارد شود.

به گزارش ایرنا، مجید سرسنگی در مراسم تودیع و معارفه مدیریت امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران گفت: ضریب تأثیر دانشگاه در جامعه یک بحث جهانی است که دانشگاه تهران نسبت به پیگیری آن اقدام کرده است. موضوع موزه‌ها و فضاهای فرهنگی یکی از ۱۷ شاخص کلی و ۱۱ شاخصی است که برای دانشگاه‌ها از طرف یک مؤسسه خارجی اعلام شده است.

وی یادآور شد: دانشگاه تهران یکی ازمعدود دانشگاه‌های جهان است که دارای موزه‌های مختلفی در حوزه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است. در حقیقت انسان در هزاره سوم میراث دار گذشتگان است و باید از این ارث گرانبها به خوبی حراست و محافظت کرده و به آیندگان تحویل دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، موزه‌ها را  سرمایه کل بشریت دانست و گفت: موزه‌ها مختص یک جغرافیا نیستند. در واقع موزه‌ها میراث بشر و نشانگر تمدن و هویت انسان‌ها است که نباید کوچکترین خدشه و آسیبی به این موزه‌ها وارد شود.

سرسنگی دانشگاه تهران را جزو معدود دانشگاه‌های کشور عنوان کرد که از موزه و فضای فرهنگی برخوردار است و اظهار داشت: باغ موزه نگارستان و خانه مقدم میزبان مخاطب عام و طبقات اجتماعی مختلف جامعه هستند  وموزه ملی و بین المللی محسوب می‌شوند.

وی با بیان این که باغ موزه نگارستان و خانه مقدم فضاهایی هستند که دانشگاه را به جامعه بین‌الملل متصل می‌کنند، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم احداث موزه منیر است که می‌توان به قاطعیت گفت مانند آن در دنیا وجود ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با تشکر از زحمات محسن نقیلو به عنوان مدیر پیشین این مجموعه گفت: شرایط خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی بهتر ایجاد شده و دوندگی  و برنامه‌های ایشان در این دوسال گذشته ارزشمند بود و این  اقدامات و در تاریخ دانشگاه تهران به یادگار می‌ماند.

سرسنگی ادامه داد: تعمیر و بازسازی عمارت پروین، احداث موزه بانک پاسارگاد، افتتاح گالری هنرهای معاصر و موزه فرش و نقره از اقدامات مهم در زمان مسوولیت محسن نقیلو است که امیدواریم نسبت به ارتقای آن در زمان مدیریت جدید تلاش شود.

در بخشی از این مراسم  محسن نقیلو معاون فعلی ارتباطات و اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه تهران گزارش کوتاهی از موفقیت‌ها و برنامه‌های خود و همکارانش در زمان تصدی مدیریت امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران ارائه داد.

همچنین محمدجواد جامه‌بزرگی مدیر جدید امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران که همزمان مسوولیت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه را بر عهده دارد مواردی را به منظور اهداف و چشم‌انداز برنامه‌های خود اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز