خبرگزاری کار ایران

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تمدید اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۲۷

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: بیمه‌شدگان این صندوق در مناطق روستائی، عشایری و کشاورزان ساکن شهر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه جاری زمان دارند نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کنند.

یونس معزز روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای حمایت بیشتر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مهلت پرداخت دو ماهه‌ای برای حق بیمه اسفندماه ۱۳۹۸ آنها درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در صورت تمدید بیمه توسط اعضاء در مهلت ذکر شده، سابقه بیمه‌ای اعضای صندوق بدون وقفه بوده و نیاز به واریز مابه‌التفاوت و یا جریمه نخواهند شد.

وی بیان کرد: این دسته از بیمه‌شدگان باید ابتدا  نسبت به تمدید یکساله بیمه خود بر اساس حق بیمه سال ۱۳۹۹ اقدام کرده و سپس حق بیمه یک‌ماهه مربوط به اسفندماه را بر اساس حق بیمه‌های سال گذشته واریز کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: حق بیمه سال جاری ماهانه ۲۷۵ تا ۷۰۰ هزار ریال تعیین شده است که به صورت سالانه و یا به‌صورت اقساط ۶ و ۳ ماهه قابل پرداخت است.

«معزز» بیان کرد: محدوده سنی عضویت در صندوق بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و با ارسال پیامک نام شهرستان به سامانه ۳۰۰۰۲۷ کد کارگزاری‌های شهرستان و با ارسال کدکارگزاری به سامانه مذکور  مشخصات کارگزاری قابل دریافت است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز