خبرگزاری کار ایران

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۸۲۵

بیشتر روغن‌های گیاهی، تأثیرات مثبتی بر روی پوست شما دارند اما ما در این گزارش روغن هایی را که موجب شادابی و جوانی پوست می شوند، به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایلنا، بیشتر روغن‌های گیاهی، تأثیرات مثبتی بر روی پوست شما دارند از جمله روغن درخت چای، رزماری، چوب سرو، بهارنارنج و رازیانه را می‌توان نام برد. روغن‌های استخراج شده از اسطوخودوس، ایلانگ ایلانگ‌، بابونه، جوجوبا، کندر، دانه گل سرخ و میوه سروکوهی نیز برای نرم ماندن، تغذیه و سالم ماند پوست بسیار موثر می‌باشند.

هرکدام ازاین روغن‌ها با ارائه طیف گسترده‌ای از خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی، ضد پیری، جمع‌کننده (منقبض‌کننده)، مرطوب کننده، ضدباکتری، ضدالتهابی و جوان‌‎کننده و مجموعه‌ای بی‌نظیر از مزایا را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

 

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

1. روغن درخت چای

خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی روغن درخت چای آن را به یک اسانس عالی برای از بین بردن علائم آکنه و بهبود ظاهر پوست شما تبدیل می‌کند. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است و نشان می‌دهد بیمارانی که از روغن درخت چای استفاده می‌کنند از نشانه‌های کمتری از آکنه درپوست‌شان دیده می‌شود و اثرات ناشی از آکنه‌های گذشته را می‌توان با استفاده از این روغن قدرتمند کاهش داد.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

2. روغن رزماری

روغن رزماری به تعادل روغن‌های طبیعی در پوست کمک می‌کند و بدون ایجاد خشکی اضافی، آن را تازه نگه می‌دارد. این ماده دارای خواص ضدباکتریایی و ضد عفونی‌کننده‌ای است که آکنه‌ها، جوش‌های سرسفید و جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

3. روغن بهار نارنج

روغن بهار نارنج با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و تحریک کننده گردش‌خون، به از بین بردن تکه‌های کوچک گوشت اضافه روی پوست کمک کرده و از بازگشت آنها جلوگیری می‌کند. جریان خون در لایه‌های بالای پوست می‌تواند سموم را از بین ببرد و منجر به رشد سلول‌های جدید شود که همین موضوع به رفع توده‌ها و برچسب‌ها نیز کمک می‌کند.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

4. روغن چوب سرو

روغن چوب سرو برای پاک کردن پوست‌های چرب استفاده می‌شود و همچنین باعث کاهش آکنه و علائم آن می‌شود. از منافذ پوست در برابر ورود میکروب‌های مضر و گرد و غبار به بدن محافظت می‌کند. روغن اسانس سرو دارای خاصیت ضد پیری هم است که ظاهر و درخشش جوانی را به پوست شما می‌بخشد.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

5. روغن رازیانه

روغن رازیانه بدون خشک شدن پوست، چربی‌های سطح پوست را متعادل می‌کند و پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. این روغن به عنوان یک تونر عمل می‌کند و گردش خون را در زیر پوست تحریک می‌کند.

 

 

6. روغن لیمو

روغن لیمو دارای خاصیت جمع کننده است و باعث از بین رفتن چربی اضافه (سبوم) موجود در پوست می‌شود. این روغن منافذ پوست را جمع کرده و آن را تازه و تمیز نگه می‌دارد. خاصیت ضد باکتریایی روغن لیمو، باعث شده که این روغن در درمان آکنه و جوش‌های سرسیاه موثر باشد.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

7. روغن ایلانگ ایلانگ

استفاده از روغن یلانگ-یانگ بر روی پوست تحریک شده یا ملتهب، یک درمان سریع و مؤثر برای تحریک رشد سلول‌های جدید می‌باشد. این روغن با توجه به خاصیت ضد باکتریایی که دارد، می‌تواند باکتری‌هایی را که باعث تولید بیش از حد چربی می‌شوند را کنترل کند و در مبارزه با آکنه نیز بسیار عالی است.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

8. روغن دانه هویج

روغن دانه هویج سرشار از ویتامین E است که باعث مرطوب شدن پوست می‌شود و البته ویتامین C موجود در آن از پوست در برابر التهاب و اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین باعث جوانسازی پوست و رفع افتادگی پوست می‌شود و از این طریق ظاهری محکم و خوش رنگ به پوست شما می‌بخشد.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

9. روغن درخت کندر

این روغن باستانی دارای آنتی اکسیدان‌های بی‌شماری است که می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد و در عین حال باعث کاهش اثرات زخم‌ها، علائم کشش و لکه‌ها نیز می‌شود. همچنین می‌تواند رشد سلول‌های جدید را تحریک کند و روند ترمیم مناطق آسیب دیده یا ملتهب پوست را تسریع کند.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

10. روغن گل شمعدانی

روغن شمعدانی سموم را از بین می‌برد و سلول های پوست را با مرطوب و بدون چربی نگه داشتن، تغذیه می‌کند. این روغن شما را از شر التهاباتی مانند اگزما و روزاسه که اغلب درخشش پوست شما را از بین می‌برد، نجات می‌دهد. این روغن ضروری همچنین باعث کاهش لکه‌های پیری، جای جوش و آکنه و لکه‌ها می‌شود.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

11. روغن بابونه

روغن بابونه به خاطر طبیعت آرامش بخشی که دارد، برای درمان پوست ملتهب بسیار عالی است. این ماده دارای خواص درمانی است که باعث کاهش تحریکات روی پوست می‌شود. روغن بابونه نیز برای درمان زخم‌های اطراف دهان، پوست ترک خورده، سوختگی، کبودی و بثورات به اندازه کافی قدرتمند و مفید است.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

12. روغن گل بی‌مرگ

روغن گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم که برای پوست‌های حساس توصیه می‌شود، بیشترین خاصیت مرطوب کنندگی را داراست و باعث مرطوب نگه داشتن پوست می‌شود. همچنین باعث تسکین و درمان پوست پوسته پوسته می‌شود. دارای خاصیت ضد پیری است که پوست را پر جنب و جوش و جوان نگه می‌دارد. از نظر طبیعی آنقدر ملایم است که برای کودکان نیز استفاده می‌شود.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

13. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس با چند روش مختلف با مشکل آکنه مقابله می‌کند. اول از همه، روغن اسطوخودوس برای کاهش استرس شناخته شده است و ثابت شده که بین سطح استرس و آکنه‌ی بر روی صورت ارتباط مستقیمی وجود دارد. علاوه بر این، اسانس اسطوخودوس پر از آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضدعفونی کننده است. بنابراین روغن اسطوخودوس می‌تواند به سرعت باکتری‌هایی که باعث ایجاد نشانه‌های آکنه بر روی پوست شما شده‌اند را ازبین ببرد، مانع تولید چربی اضافه بر روی پوست شما می‌شود و مشکل را از ریشه حل می‌کند.

 

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

14. روغن جوجوبا

روغن اسانس جوجوبا با داشتن مقادیر زیادی ویتامینE ، ویتامینB ، مس و روی، برای مرطوب کردن پوست و تحریک پوست برای بهبود، بسیار عالی است. ویتامین E ماده‌ای رایج در بسیاری از محصولات زیبایی است و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند که علائم پیری مانند چین و چروک را از بین می‌برد و در عین حال یک لایه طبیعی روغن نیز ایجاد می‌کند که رطوبت را بر روی پوست حفظ می‌کند.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

15. روغن میر (نوعی صمغ)

هنگامی که پوست خشک می‌شود، ممکن است که ترک خورده یا پوسته پوسته شود، که می‌تواند باعث تحریکات دردناک شود و شما را در معرض عفونت قرار دهد. روغن میر نه تنها از شما درمقابل هرگونه عفونت یا بیماری که می‌تواند از طریق پوست وارد بدن شود، محافظت می‌کند، بلکه به حفظ رطوبت و جلوگیری از کم آبی بدن نیز کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به بهبود سریع آسیب‌های ناشی از آفتاب، که می‌تواند پوست شما را خشک‌تر کند، کمک کند.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

16. روغن پرتقال

روغن پرتقال یک ماده مرطوب کننده طبیعی است، چراکه مانع از دست دادن رطوبت اضافی بدن می‌شود، ضمن اینکه آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای‌آلی جوان‌کننده را نیز به لایه‌های زیرین و عمیق پوست تزریق می‌کند. این روغن گیاهی از یکپارچگی سلولی محافظت می‌کند و مانع خشک شدن پوست و بافت بدن شما می‌شود.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

17. روغن انگور

اگر دچار خشکی پوست دارید، روغن ضروری هسته‌ی انگور به خاطر اینکه که سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد و قادر به تنظیم میزان تولید روغن در پوست است، انتخابی کامل وعالی برای شما می‌باشد. روغن انگور با تقویت توانایی بدن برای حفظ رطوبت خود و در عین حال ایجاد مانعی برای جلوگیری از ازدست دادن بیش از حد رطوبت، می‌تواند حتی با افزایش سن هم پوست شما را نرم و مرطوب نگه دارد.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

18. روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی با داشتن خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی، می‌تواند در طی چند هفته استفاده گوشت‌های اضافی بر روی پوست را بهبود بخشد. این روغن جریان خون را تحریک کرده و باعث سم‌زدایی می‌شود که در نهایت می‌تواند باعث از بین رفتن گوشت اضافی شود.

 

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

19. روغن ریحان شیرین

به خاطر دارا بودن خاصیت ضد عفونی کننده، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی، روغن ریحان شیرین به طور مستقیم با کاهش گوشت‌های اضافی روی پوست در ارتباط است. اگر مرتباً این روغن را بر روی گوشت‌های اضافی بمالید، در نهایت یا ازپوست جدا می‌شوند، یا صاف می‌شوند و از بین می‌روند.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

20. روغن ضروری چوب صندل

روغن چوب صندل می‌تواند تولید سلول‌های جدید را تحریک کند، سطح پوست را نرم کند و علائم پیری را محدود کند. پوست ما بیش از سایر اعضای بدن در معرض عناصر طبیعی و آلاینده‌ها قرار دارد، بنابراین ترمیم سلول‌های پوستی یک روند ثابت است و روغن چوب صندل یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای مراقبت از پوست محسوب می‌شود.

 

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

21. روغن مریم گلی

ممکن است برخی از آکنه‌ها توسط باکتری‌های موجود در غدد چربی ایجاد شود، اما گاهی آکنه‌ها به عنوان یک بیماری التهابی نیز شناخته می‌شوند. به همین ترتیب، روغن مریم گلی با توجه به غلظت بالای ترکیبات ضد التهابی، مانند لینیل استات، یک داروی ایده آل محسوب می‌شود. این روغن ضروری همچنین می‌تواند تولید چربی و روغن در پوست شما را کنترل کند و pH پوست شما متعادل‌تر می‌کند و ظاهری پاکتر و سالم‌تری به پوست شما می‌بخشد.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

22. روغن دانه گل رز

موارد خیلی کمی وجود دارد که به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی بهتر از روغن دانه‌ی گل رز باشد. به دلیل غلظت بالای ویتامین A طبیعی، این روغن می‌تواند باعث کاهش چین و چروک پوست، پاکسازی و لکه‌های روی پوست شود. همچنین روغن دانه گل رز باعث تولید کلاژن و رشد سلول‌های جدید را می‌شود. علاوه بر این، روغن بذر گل رز باعث سفت شدن پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی می‌شود و ظاهری جوانتر به شما می‌بخشد.

خواص 23 روغن گیاهی برای جوانی پوست

23. روغن سرو کوهی

ترکیبات قدرتمند ضد باکتریایی موجود در این روغن گیاهی، یعنی آلفاپینن و بتظپینن می‌توانند به سرعت باکتری‌هایی که باعث علائم آکنه در پوست شما شده‌اند را جستجو کرده و از بین ببرند. از آنجایی که این روغن به خاطر توانایی‌اش در از بین بردن سریع عفونت‌های پوستی و کاهش التهاب و قرمزی شناخته شده است، اگر آکنه از مسائلی می‌باشد که شما به شدت درگیر آن هستید، پس باید این روغن را در لیست خرید خود قرار دهید.

منبع: زوم لایف

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز