خبرگزاری کار ایران

چگونه عمر گوشی‌های هوشمند را افزایش دهیم؟

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۲۵۵

در سال ۲۰۱۶ متوسط عمر تلفن‌های هوشمند حدود ۳ سال بود که اکنون ۳ سال هم برای این وسیله گران‌قیمت کم است.

به گزارش ایلنا، زمانی که قیمت تلفن‌های همراه افزایش یافت مردم سعی کردند مدت زمان بیشتری تلفن‌هایشان را نگه‌دارند، طبق تحقیقیاتی که سازمان هیلا موبایل انجام داد: در سال ۲۰۱۶ متوسط عمر تلفن‌های هوشمند حدود ۳ سال بود. اکنون ۳ سال هم برای این وسیله گران‌قیمت کم است. یه لپ‌تاپ با قیمت تقریبی ۵/۴ میلیون حدود ۵ سال کار می‌کند و لپ‌تاپ گران‌تر مسلما باید برای سال‌های بیشتری کار کند. آیا تلفن‌های همراه با همین قیمت ۵ سال کار می‌کنند؟ یکی از دلایل عدم دوام طولانی تلفن‌ها می‌تواند این باشد که تعمیر تلفن همراه سخت‌تر از لپ‌تاپ است. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها قابلیت تعویض باتری دارند. اگر باتری لپ‌تاب شارژ نگه نمی‌دارد فقط کافی است یک باتری جایگزین بخریم، نه لپ‌تاپ جدید.

بازار مجبور به خرید می‌کند

بسیاری از تلفن‌های هوشمند دسترسی مستقیم به باتری ندارند و برای تعمیر یا تعویض، نیار به آچار‌های مخصوص است. این مشکل از زمانی به وجود آمد که شرکت اپل متوجه شد مصرف‌کنندگان علت کندی سرعت تلفن یا خاموش شدن‌های ناگهانی را می‌دانند.

یک باتری جدید می‌تواند این مشکل را به طور کلی حل کند و عمر تلفن را افزایش دهد. هنگامی که کاهش عمدی سرعت آیفون فاش شد، اپل به طور موقت قیمت تعویض باتری خود را کاهش داد و نتیجه آنقدر محبوب بود که باعث کاهش تقاضا برای مدل‌های جدیدتر آیفون شد. منطقی است که هزینه تعویض باتری، کمتر از هزینه خرید یک آیفون جدید است. در همین میان گفته می‌شود که موضوع باتری‌های اپل نقطه عطفی برای مصرف‌کنندگان بود، تعویض باتری می‌تواند عمر تلفن را طولانی کند. این اولین باری بود که اپل اعتراف کرد: باتری داخل آیفون شما مصرفی است، نه خود آیفون.

یک تعمیر ساده و عمر طولانی‌

بسته به نوع تلفنی که داریم، می‌توانیم خودمان آن را تعمیر کنیم. آی فیکسیت محبوب‌ترین تلفن‌ها را تجزیه و به آن‌ها امتیاز تعمیر می‌دهد. به طور متوسط، بیشتر شرکت‌های تلفن هوشمند طی چند سال اخیر قابلیت تعمیر را کاهش داده‌اند. چه خودمان تعمیرکننده باشیم یا تلفن را به مرکز تعمیرات تلفن بسپاریم، گزینه‌های محدودی برای تعمیر وجود دارند که می‌تواند عمر تلفن هوشمند را افزایش دهد. تعویض باتری بیشترین تاثیر بر افزایش کیفیت و کمیت تلفن هوشمند را دارد. در واقع بیشتر باتری‌های تولید شده عمر ۲ ساله دارند. بیایید مانند لاستیک به آن‌ها فکر کنیم. حتی اگر چاقوی آشپزخانه در لاستیک‌ها فرو نکنیم و فقط در بزرگراه رانندگی کنیم، باید لاستیک‌ها را تعویض کنیم، چون لاستیک‌ها مصرفی هسنتد. اگر تلفن همراه خود را تا ۲ سال نگه‌داریم مثل روز اول شارژ نگه نمی‌دارد و کند می‌شود و شاید ناگهانی خاموش و روشن شود. این مشکل تنها با تعویض باتری قابل حل است.

پیشگیری بهتر از تعمیر است

هنگامی که تلفن خود را می‌خریم بهتر است شیشه یا تلق محافظت‌کننده صفحه نمایش را هم خریداری و نصب کنیم تا از ضربه‌های ناگهانی به برد و صفحه نمایش تلفن جلوگیری کند. صحفه نمایش یکی از گران‌ترین اجزاء تلفن هوشمند است که اگر خودمان هم این قطعه را تعویض کنیم باز هم هزینه دارد، اما کمتر از تعمیرات بیرون. کیت تعویض صفحه نمایش (که برای هر تلفن بسته به مدل و مارک آن متفاوت است) هر چیزی را که برای تعویض صفحه نمایش احتیاج داریم را دارد. در بسیاری از موارد شما فقط احتیاج به تعویض شیشه روی صفحه نمایش اصلی دارید که این خیلی ارزان‌تر از تعویض صحفه نمایش است.

مورد دیگری که برای افزایش طول عمر تلفن همراه وجود دارد، پاکسازی جای کابل شارژ بیرونی تلفن است، با یک قلم مویی نازک که به محفظه آسیبی نزند. مراقب باشیم که اگر تلفن‌مان خیس و مرطوب شد، تا زمانی که آن را به طور کامل خشک نکرده‌ایم روشنش نکنیم. به خاطر داشته باشیم که از باد گرم سشوار برای خشک کردن استفاده نکنیم، زیرا قطعات و سیم کشی داخل تلفن همراه را آب می‌کند.

اگر بلد نیستیم به متخصص رجوع کنیم

تلفن همراه هوشمند متشکل از قطعات زیاد و کوچک در فضایی کم است و ممکن است دسترسی به بعضی اجزا دشوار باشد، بهتر است اگر بلد نیستیم که چگونه باتری و صفحه نمایش را تعویض و تعمیر کنیم آن را به متخصصان این کار بسپاریم؛ زیرا هنوز هزینه کمتری نسبت به خرید تلفن هوشمند جدید خرج می‌کنیم.

منبع: ایرنا زندگی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز