خبرگزاری کار ایران

راه مقابله با جنگ رسانه ای آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۸۴۵

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: راه مقابله با جنگ رسانه‌ای آمریکا تولید محتوا است. رسانه‌های ما باید بیش از گذشته تولید محتوا داشته باشند و هم افزایی کنند. همچنین رسانه‌ها باید از ظرفیت‌های جدید رسانه‌ای یعنی شبکه‌های اجتماعی که غیر قابل سانسور است، استفاده کنند.

محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با اعتدال با اشاره به جنگ رسانه‌ای آمریکا با ایران، گفت: ماهیت جنگ رسانه‌ای اتهام و جعل برای وارونه نشان دادن حقایق است. زمانی که یک کشوری با کشور دیگری مذاکره می‌کند و سند قرار داد امضا می‌کند و این سند در شورای امنیت هم تایید می‌شود حقانیت آن مشخص است. حالا امریکایی‌ها در منظر افکار عمومی داخل و خارج باید دنبال پاسخ باشند طبیعی است وقتی همه دنیا یک چیز را می‌گوید و امریکا خلاف آن، باید دنبال جعل و دروغ و فریب و سند سازی و... باشد و از ظرفیت رسانه برای آن استفاده کند که می‌کند .

او تاکید کرد: رسانه های کشور ما با ظرفیتی که دارند باید تلاش کنند، تا حقایق که آمریکا برای مقاصد ثانویه وارونه نشان داده می دهد را بر همه روشن کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عزم مقابله رسانه ای با آمریکا در داخل کشور وجود دارد، گفت: رسانه های داخلی برای مقابله با جنگ رسانه ای با آمریکا عزم دارند اما در مسیر اجرا مشکلات زیر ساختی وجود دارد. رسانه های داخلی، ثروت و قدرت رسانه های آمریکایی را ندارند و به همین دلیل محدودیتی وجود دارد. آنها می توانند ما را سانسور کنند اما ما نمی‌توانیم.

خدادی ادامه داد: در جنگ  تحمیلی صدام علیه ایران صدای ما به دنیا رسید و در جنگ تحمیلی اقتصادی هم صدای ما به دنیا خواهد رسید چون صدای حق است.

او در خصوص راه مقابله با جنگ رسانه ای آمریکا، گفت: راه مقابله با جنگ رسانه ای آمریکا تولید محتوا است. رسانه های ما باید بیش از گذشته تولید محتوا داشته باشند و هم افزایی کنند. همچنین رسانه ها باید از ظرفیت های جدید رسانه ای یعنی شبکه های اجتماعی که غیر قابل سانسور است استفاده کنند و به زبان های زنده دنیا مسلط و ظرفیت تولید و نشر اطلاعات را پیدا و رسوا کنند. رسانه های ما باید افشا کننده  دروغ و جعل و سند سازی باشند و همزمان صدای حقانیت و حقوق مردم ایران را در برابر سلطه طلبی به گوش جهان برسانیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکیدکرد: عزم، همکاری و همبستگی برای مقابله با تهدیدات دشمن در حوزه رسانه ای وجود دارد و همه همراه هستند. ما هم به عنوان معاونت مطبوعاتی در نشست های مختلفی که داریم این علائم را می بینیم و رسانه های داخلی در این مسیر موفق بودند.

او با اشاره به تجاوز پهپاد آمریکایی به مرزهای کشور و سرنگونی آن، گفت: آخرین مورد جنگ رسانه ای میان ایران و آمریکا بر سر پهپاد آمریکایی بود. در مقابله رسانه ای موفقی که داشتیم تقریبا تمامی افکار عمومی دنیا پذیرفتند که این تجاوز به مرز های ایران بود در حالیکه آمریکایی ها سعی می کردند موضوع را وارونه جلوه دهند.

خدادی ادامه داد: بنابراین نه تنها قدم هایی به منظور مقابله با جنگ رسانه ای آمریکا در داخل انجام شده بلکه باور من این است که رسانه های داخل کشور هر آنچه در توان دارند را می گذارند. البته در هر کاری نقاط قوت و ضعیفی وجود دارد و میان آنچه که باید باشیم و هستیم فاصله است که باید تلاش کنیم تا این فاصله از بین برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز